Ga naar inhoud

digitale uitgang soundkaart - kabeltje?


Aanbevolen berichten

Beste Mensen, ik ben reeds in het bezit van een creative labs live 5.1 soundkaartje. Nou wil ik de digitale uitgang van deze kaart aan mijn versterker/AC-3 reciever koppelen, zodat ik films in AC-3 kan bekijken, (maar ook betere weergave van muziekbestanden) De handleiding van deze kaart schrijft dat ik daarvoor een '' 3,5 mm (mono) naar RCA kabel en een SPDIF ingang nodig heb. Nou heb ik echt overal op het net gezocht, maar kan er niet achter komen wat voor een kabeltje dit is, en waar ik hem eventueel kan kopen :-? . De termen RCA en SPDIF zeggen mij ook helemaal niets!? :oops: Zijn er mensen die de kaart ook digitaal aan hun reciever hebben gekoppeld? -- Tips?? Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt voor de reacties! Groeten Ricardo
Link naar reactie
Even gezocht op "pdif" op Altavista: bij het 3e item was het al raak: [url=http://www.epanorama.net/documents/audio/spdif.html]SPDIF history[/url]. Bij gebruik van afgeschermde kabel moet er 75 Ohm coax worden gebruikt. Betreft het optisch dan wordt het een ander verhaal. Dat van die RCA kabel is inderdaad verwarrend. Dat kan eigenlijk van alles en nog wat zijn. Dat zegt dus niks. Maar die 3,5 mm mono plug wel, dat is dus a-symmetrische lijn. De specs zeggen de rest. Aan de versterker zijde zit bij mijn oude apparatuur gewoon een cinch connector.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...