Ga naar inhoud

Vraag voor de experts.. (niet meer nodig !)


Aanbevolen berichten

Ik heb Windows 98, Direct X 9.0b en Windows Mediaspeler 6.4 (alles in het Nederlands). Nu heb ik een probleem met het afspelen van een AVI bestand dat gebruik maakt van de Cinepak codec. Met mijn oude mediaspeler (mplayer.exe) kan ik dit bestand probleemloos afspelen, maar de nieuwe mediaspeler (mplayer2.exe) geeft de melding "Bepaalde stromen in deze film hebben een niet-ondersteunde indeling. (Fout=00040242)". Waarschijnlijk maakt de oude speler gebruik van Video for Windows (VfW) en de nieuwe van DirectShow, een onderdeel van DirectX. Als ik het AVI bestand analyseer met GSpot 2.21 krijg ik de melding: "Codec is Installed. The following codec should be capable of processing this format: --> {Cinepak Codec by Radius} DirectShow is apparently able to play the file as well (see "DirectShow Render", below)." Maar bij afspelen dus: "0x00040242: VFW_S_PARTIAL_RENDER - Some of the streams in this movie are in an unsupported format." En ik lees overal dat Cinepak een standaard supported format is in DirectShow en de codec heb ik goed geinstalleerd (in System.ini staat ook VIDC.CVID=iccvid.dll). Dus wat is het probleem ? (Ik heb trouwens precies hetzelfde probleem met IR32 (Indeo Video 3.2), MS-RLE en MS-CRAM: wel met mplayer.exe, niet met mplayer2.exe). Wie heeft raad ? Want ik wil graag Windows Mediaspeler 6.4 blijven gebruiken en niet overstappen naar Media Player 9 of terug naar oude mediaspeler.. Nou, blijkbaar ben ik zelf een expert want het probleem is opgelost !! Opnieuw registreren van Quartz.dll was voldoende ! Ik kwam op het spoor door GraphEdit (DirectShow Graph Tool) en SysEnum.exe (DirectShow Filter Enumerator) te gebruiken. In SysEnum.exe zag ik dat het filter AVI Decompressor niet geassocieerd was met een bestandsnaam en dat vond ik verdacht. Na opnieuw registreren van Quartz.dll (regsvr32 quartz.dll) was het probleem opgelost en werkte alles weer van ouds !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...