Ga naar inhoud

dvd, divx, gknot


Aanbevolen berichten

Hallo, Om van dvd naar divx om te zetten heb ik de methode op de site www.sectie.be (sectie B&D) gebruikt. Waar gknot gebruikt wordt. Ze zeggen om een film om te zetten 3-5 uur duurt voor een amd xp+1700, ik heb een pentium 4 2.66 ghz met 512 geheugen en bij mij duurde het maar liefst 7 uur en nog iets, wel voor lord of the rings maar dan nog... Op deze site ziet u hoelang het geduurd heeft en hoe gknot daarbij is te werk gegaan: http://users.pandora.be/peter_engelen/DIVX.htm Op deze site ziet u welke bestanden hij op harde schijf heeft gezet na omzetting (2 mega grote bestanden die beide video afspelen een met en één zonder geluid. Zijn die niet overbodig?): http://users.pandora.be/peter_engelen/gknot.htm http://www.sectie.be/
Link naar reactie
[quote:a2cf278228="Gordian Knot"]0:31:09: Started DivX5-First Pass: D:\film\DVD\Projects\LOTR_SEE_D2_VTS_01_PGC1\lord of the rings.avs 3:48:01: Finished DivX5-First Pass: Duration: 3 hours, 16 minutes, 52 seconds. 3:48:01: Trying to open Log-file. 3:48:01: Success: Log-file open. 3:48:01: Encoded: 176241 Frames. 3:48:01: Speed: 14.920 Frames per Second. Adding this script to C:\PROGRA~1\GORDIA~1\VirtualDubMod\LastJob.vcf : // $job "DivX5-Second Pass" // $input "D:\film\DVD\Projects\LOTR_SEE_D2_VTS_01_PGC1\lord of the rings.avs" // $output "D:\film\DVD\Projects\LOTR_SEE_D2_VTS_01_PGC1\lord of the rings_Movie.avi" // $state 0 // $start_time 0 0 // $end_time 0 0 // $script VirtualDub.Open("D:\\film\\DVD\\Projects\\LOTR_SEE_D2_VTS_01_PGC1\\lord of the rings.avs",0,0); VirtualDub.video.SetDepth(24,24); VirtualDub.video.SetMode(1); VirtualDub.video.SetFrameRate(0,1); VirtualDub.video.SetIVTC(0,0,-1,0); VirtualDub.video.SetRange(0,0); VirtualDub.video.SetCompression(0x78766964,0,10000,0); VirtualDub.video.filters.Clear(); VirtualDub.subset.Delete(); VirtualDub.SaveAVI("D:\\film\\DVD\\Projects\\LOTR_SEE_D2_VTS_01_PGC1\\lord of the rings_Movie.avi"); VirtualDub.Close(); // $endjob // //-------------------------------------------------- // $done 3:48:01: Started DivX5 - Pass: 2: D:\film\DVD\Projects\LOTR_SEE_D2_VTS_01_PGC1\lord of the rings.avs 7:06:38: Finished DivX5 - Pass: 2: Duration: 3 hours, 18 minutes, 36 seconds. 7:06:38: Speed: 14.790 Frames per Second.[/quote:a2cf278228] Je hebt de two pass geselecteerd. Dat duurt langer. Kwist niet dat dat ZO veel langer zou duren, volgens mij gaat dat bij mij wel wat sneller jah. Over die bestanden: Als je niet nog een keert wilt coderen, kun je alle bestanden weggooien, behalve de film zelf (met geluid dus). Gordian Knot doet dit waardoor je deze bestanden krijgt: audio omzetten (of gewoon d'r in gemixd) video omzetten (krijg je dus de film zonder geluid) credits omzetten als je die geselecteerd hebt (krijg je ook een bestand) video en credits samenvoegen (krijg je volgens mij weer een groot bestand) video en audio samenvoegen, waardoor je dus de uiteindelijke film krijgt.
Link naar reactie
[quote:5d25e3086a]Je hebt de two pass geselecteerd. Dat duurt langer. Kwist niet dat dat ZO veel langer zou duren, volgens mij gaat dat bij mij wel wat sneller jah[/quote:5d25e3086a] Schakel jij die dan ook uit? en waar is dat? Je hebt in Gknot die tabbladen waaronder het optionstabblad. Daar staan de Divx5 codec settings bedoel je daar? 7u is wel erg lang hoor bij mij staat de pc op mijn slaapkamer en het is een beetje vervelend om die de hele nacht te laten aanstaan...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...