Ga naar inhoud

3 uur film op DVD


Aanbevolen berichten

Eindelijk een DVD brander.Na wat stoeien met backuppen van orginele DVD's en vakantie film's eens met de videorecorder aan de gang.Gelijk groot aanpakken en neme de video IT.Duurt dus 3 uur .Maak een file (DVD longplay) van meer dan 4.8 gb.(4.2gb en 700mb).Dit kan dus net niet op een DVD.Ga hem nog een keer met MPG I capturen en krijg nu een 1.8 gb file . Na als DVD gebrand tehebben vind ik de kwaliteit zeer mager. Dan als supervcd capturen (weet ik veel ). Beeld prima , maar weg schrijven als DVD wil hij dus niet (onjuiste resolutie).Hoe krijg ik dat ding met een redelijke beeld kwaliteit op een DVD (niet als data dus )Of moet ik toch splitsen.?
Link naar reactie
ongeacht het formaat(dvd-vcd-svcd): het gaat om de bitrate van de video. Deze bepaald de kwaliteit en de grootte die het bestand gaat innemen. Bij DVD ligt de typische datarate zo tussen de 3000 Kbs en 8000 Kbs. Dit moet ergens in je software zijn in te stellen. Voor het calculeren welke datarate en lengte video een bepaalde grootte oplevert dien je een bitrate calculator te gebruiken: http://www.pointinception.com/product/?id=1002 (freeware) Als je capture programma niet de keuze heeft om de datarate in te stellen(of nauwkeurig in te stellen) dan is de correcte manier om de video te capturen in de hoogste kwaliteit die het programma heeft en daarna het aldus gemaakte bestand te converteren naar een lagere datarate zodat de video wel op een dvd of cd past. het converteren kun je doen met bv TMPGenc, helaas kost dit wel de nodige tijd. Een beter alternatief is om te gaan zoeken naar een beter instelbaar capture programma, als die er tenminste is(moet wel kunnen samenwerken met je hardware)
Link naar reactie
Tja, wat is redelijke kwaliteit? Daarover lopen de meningen nogal uiteen. Als je de DVD brander wilt benutten om 'echte' DVD's te maken dan ben je gebonden aan de MPEG-2 standaard. Als je dan 3 uur video wilt bewaren, zul je toch voor 2 DVD's moeten gaan. Dit past niet om een schijf. Ps Richard, jij bent er ook altijd snel bij!! :lol: we waren tergelijkertijd bezig.
Link naar reactie
:wink: Mwah, 3 uur zou toch nog wel moeten lukken... Mijn bitrate calculatortje zegt dat ik dan een totale bitrate heb van 3650 Kbs, trek je de audio er vanaf (zeg 384 Kbs) dan blijft er ruim 3250 Kbs over voor de video. met een 2-pass encoding op VBR 3250 en nmet 384 Kbs audio zou het dus moeten passen, de kwaliteit is dan nog steeds heel acceptabel. Een vergelijking: de mpeg2 tv streams die ik rechtstreeks van de sateliet save op harddisk hebben meestal een gemiddelde datarate van zo'n 3 a 4000 Kbs. En dat is best wel knappe video.
Link naar reactie
Ik heb zelf de film Ben Hur op DVD gezet. Deze duurt maar liefst zo'n 3,5 uur. Was een opname van de TV (VHS kwaliteit dus) en heb er de reclameblokken tussenuit gehaald. Dit resulteerde in 5 delen film. Omdat de datarate vrij laag moest zijn leverde dit in de scenes met snelle bewegingen een 'blokkerig' beeld op. Daarom heb ik de 5 delen met TMPGenc apart omgezet naar MPEG2. De rustige delen met een lagere datarate en de snellere (zoals de wagenrace) met een hogere datarate. Daarna met TMPGenc de delen aan elkaar gezet zodat ik de film als één geheel op DVD kon branden. Heeft een vrij redelijk resultaat opgeleverd. Wim.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...