Ga naar inhoud

Wat is beter: Pc speakers of een losse receiver


Aanbevolen berichten

Ik heb onboard 5.1 geluid op mijn mobo en dat staat zowel digitaal als analoog op een dolby digital/dts receiver aangesloten van een bekende motoren fabriek uit japan(yamaha)+ 2 van die enorme grote boxen(zelfbouw mengelmoes(infinity en jbl) met een ontworpen printplaat door speaker en co, 350watt), een leuk magnat centertje, magnat surround boxen(project 2, eigenlijk boekenplank luidsprekers) en een yamaha subwoofer van 300 watt. Ik ben zeer tevrede over deze manier van geluid weergeven en het pc geluid doet zeker niet onder voor een dvd speler(eveneens van het zelfde merk(yamaha), volgens de vakbladen toen een zeer goede player). Het geluid vervormd niet wat er uit mijn boxen komt, alleen de deur maakt wat irritante bijgeluiden als ik weer eens met de volume knop aan het spelen ben Maar je hoeft de bladen maar open te slaan en je wordt dood gegooid met die surround pc speaker setjes. Maar wat is verstandig? Zo'n pc surroundset aanschaffen of kan ik mijn hand op de knip houden en genieten van wat ik heb(leuk als ik hem te hard zet, kan ik de glasverzekering weer bellen)??? Wat is het beste wat ik kan doen??? En zou het eigenlijk kwaad kunnen omdat mijn pc op een volwaardige surround installatie staat aangesloten, ik bedoel, kan ik mijn pc opblazen door het grote vermogen wat er achter staat????
Link naar reactie
Het geluid van een surround installatie is vrijwel altijd beter dan een pc speaker set. Je kunt niet verlangen dat uit een speakersetje van 250 euro hetzelfde geluid komt als uit een installatie waarbij een enkele box al meer kost. Als jij tevreden bent met jouw installatie, zou ik geen pc speakers aanschaffen. Het enige argument zou de opstelling kunnen zijn. Ik heb mijn stereo in de huiskamer staan, en mijn pc in een werkkamer. En dan ontkom je niet aan een aparte speakerset.
Link naar reactie
Al mijn eigen apparatuur staat in een hobbiekamer opgesteld(m.u.v. mijn breedbeeld tv) terwijl er in de woonkamer een simpel sony(voor mijzelf geen sony hifi meer, zo verrot) dolby digital/dts alles-in-een apparaat staat. Maar ik kan mijn yamahaset waar ik best veel geld voor heb neergeteld dus niet opblazen met mijn pc??? Of mijn pc opblazen omdat mijn installatie best veel vermogen heeft???
Link naar reactie
[quote:24bab81d0a="CBI-FP"]Al mijn eigen apparatuur staat in een hobbiekamer opgesteld(m.u.v. mijn breedbeeld tv) terwijl er in de woonkamer een simpel sony(voor mijzelf geen sony hifi meer, zo verrot) dolby digital/dts alles-in-een apparaat staat. Maar ik kan mijn yamahaset waar ik best veel geld voor heb neergeteld dus niet opblazen met mijn pc??? Of mijn pc opblazen omdat mijn installatie best veel vermogen heeft???[/quote:24bab81d0a] Nee, daar hoef je niet bang voor te zijn. Je gebruikt gewoon de line-out van je geluidskaart als die er niet is de spk out
Link naar reactie
MIjn pc staat idd op de spk out, volgens de beschrijving van mijn mobo moeten daar pc speakers met een ingebouwde versterker of een versterker worden aangesloten. Tevens staat mijn pc coaxiaal(digitaal) aangesloten en ik moet zeggen dat ik de dac's (Digital Audio Converter) van mijn receiver veel beter vind klinken dan de dac's op het audiogedeelte van het mobo. Eigenlijk staat alles behalve mijn draaitafel en mijn cassette deck digitaal aangesloten. Enig nadeel van deze manier van geluid weer geven is dat ik s'avonds met een koptelefoon op moet zitten. Maar om eerlijk te zeggen vind ik het geen straf om met een sennheiser HD-600(limited edition, met een koffer) op te zitten. Koste welliswaar 259 euro(meer als het gemiddelde pc speakersetje), maar dan heb je wat ook :)
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...