Ga naar inhoud

TV/VIDEO op computer opnemen en branden op DVD


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben van plan een notebook te kopen met een dvd brander, nu wilde ik weten of het mogelijk is (met een externe tv kaart) om met de computer vanaf de TV of VIDEO op te nemen en daarna op dvd te schrijven. - In welk formaat gebeurt dit - hoe is de kwaliteit, hetzelfde als je opneemt met een dvd recorder? - is er software die je kan programmeren met een timer (bv ik ben weg en ik wil het jornaal opnemen, kan ik dat instellen) - welke tv kaart (extern) kunnen jullie aanbevelen. -welke software is hier voor nodig - hoe lang kan je opnemen met een 80gb hdd. - is het mogelijk om direct naar dvd te schrijven - een beschrijfbare dvd is 4.7 gb, zijn er ook met een grotere capiciteit? Een paar jaar geleden had ik een goedkoop tv kaartje, probeerde ik hetzelfde maar was het resultaat om te huilen, het geluid liep voor (of het beeld achter) is dit nu allemaal beter? Ik kon niet direct een site vinden die zoiets behandelde vandaar deze vragen, ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, Vr Gr Mike Zwetsloot
Link naar reactie
nou ... als je toch geld eraan wilt spenderen, zou ik, zeker voor je lappie, een externe USB tv tuner nemen ... Kwaliteit is gigantisch, helaas de prijs ook.. vanaf zo'n 160 euro ... Maar juist door die externe kast kun je meer processorkracht overhouden voor het branden van je dvd's op je lappie .... normaal gesproken kun je dat in alle bekende video formaten opnemen, maar ik zou voor mpeg2 gaan ivm het branden van een dvd ... hier houdt verder mijn kennis op over lappies en tv kaarten .. Ik gebruikte zelf jarenlang een pinnacle pro op een duron 600 en dat ging perfect, ook het opnemen en ook tegelijkertijd muziekjes afspelen, downloaden en sjetteren ... Dus laat staan wat er met zo'n usb kast kan
Link naar reactie
Het zappen met zo'n externe tvkaart gaat wel langzaam. Er wordt nl. een vrij grote buffer gecreeerd. Verder schijnt de kwaliteit vrij goed te zijn. Als het maar met USB2 gaat. [quote:d6142d11b2]-welke software is hier voor nodig[/quote:d6142d11b2]Software wordt standaard bij zo'n product bijgeleverd.[quote:d6142d11b2]- hoe lang kan je opnemen met een 80gb hdd.[/quote:d6142d11b2]Ligt eraan wat voor een kwaliteit. (DV kwaliteit is 3.6MB/sec.[quote:d6142d11b2] - is het mogelijk om direct naar dvd te schrijven [/quote:d6142d11b2]Nee, ik heb nog geen programma's kunnen vinden die dat ondersteunen. Zal later vast wel komen.[quote:d6142d11b2]- een beschrijfbare dvd is 4.7 gb, zijn er ook met een grotere capiciteit? [/quote:d6142d11b2]Volgens mij niet. Je kunt de video wel zo comprimeren, zodat het op een 4.7gb kan.
Link naar reactie
Ok. dus dat loopt aardig op als je een uur dvd kwaliteit wil opnemen, maar dat is dus te comprimeren zodat het op een dvd past. Welke kwaliteit hou je over als je het zou comprimeren of niet in dvd kwaliteit opneemt? Welke Capture kaart (extern) is mij aan te bevelen, ook wat betreft software die erbij zit. Het moet gewoon een goede zijn waar ik goed mee kan opnemen. En hoe liggen de prijzen hiervan? Vr Gr Mike Zwetsloot. ps weet iemand (nederlandse) sites die aandacht besteden aan opnemen op de comp en branden ect.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...