Ga naar inhoud

MPEG via DVD-speler.


Aanbevolen berichten

Dat houdt in dat je in cd creator moet kiezen voor svcd of vcd ... gewoon een mpeg bestand als data bakken, heeft geen zin. heb je die mogelijkheid om vcd te bakken niet in cd crea ... In nero zit hij ook .. In nero heb je wel een mpeg2 plugin nodig, als je svcd wilt bakken ... vcd kan gewoon zonder plugin ... Overigens is svcd toch wel een stuk betere kwaliteit dan vcd ... mits het basisbestand natuurlijk al een goede resolutie heeft...
Link naar reactie
Bijkomend probleem: Wanneer ik sommige mpeg-bestanden wil toevoegen aan VCD (in Easy CD) krijg ik de volgende melding: "Dit bestand werkt niet in een VCD-speler. Als U dit bestand geschikt wil maken voor een video-CD hebt U een MPEG-encoder nodig die Video-CD codering ondersteunt." Hiermee wordt het voor mij opnieuw troebel... Waarom staat er bij sommige DVD-spelers dat die MPEG kunnen afspelen. Als ik dan eerst alles moet overzetten in VCD en er dan terug van MPEG encoder wordt gesproken, wordt het opnieuw duister. OF betekent dit enkel dat MPEG's op een DVD-speler, zonder MPEG, niet kunnen gespeeld worden zonder naar VCD over te zetten. Voor mij geen probleem, dan ga ik gewoon over naar een speler die MPEG ondersteunt...Is het dat of...is het nog ingewikkelder...
Link naar reactie
Dat houdt volgens mij in dat easy wel video cd's kan maken ... Maar dat easy dus niet de bestanden kan converteren naar het voor vcd ( mpeg1 ) benodigde formaat... dus een avi bestand bijvorbeeld, kan easy dan niet omzetten naar een mpeg1 bestand Das armoe zeg ... nero kan wel degelijk avi's omzetten naar mpeg1 ... en zelfs 2 met de plug in .. soms duurt dat wel lang, maar ik heb het wel vaker gedaan ... Al ben ik toen ik die mpeg2 plugin nam, gelijk overgestapt naar svcd, ziet er gewoon beter uit en het converteerproces, door nero, voor het branden, duurde er niet langer door ... Ik kan je anders wel die mpeg2 plugin van nero doorsturen, moet je maar ff pb en met je mail adres ...
Link naar reactie
Heb nog het volgende gevonden in het "Help-gedeelte" van Easy: Maak CD's van uw favoriete MPEG-videoclips en bekijk deze met een video-CD of een DVD-speler. Video-CD converteert AVI- of QuickTime-videoclips door middel van de functie VideoImpression naar een speciale door Video-CD vereiste indeling. Video-CD's maken kan een fluitje van een cent zijn, vooral als u de beschikking hebt over functies als: · Een gemakkelijk te volgen wizard die u stap voor stap begeleidt · Menu-indelingen en multiclip-reeksen · Miniatuurweergaven (met selecteerbaar kader) voor een duidelijk overzicht Dus zou ik toch tot een resultaat moeten kunnen komen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...