Ga naar inhoud

DVD speelt niet ?!?


Aanbevolen berichten

Hallo, De DVD-speler van mijn computer geeft een foutmelding als ik een DVD wil afspelen. De foutmelding is [img:9d23706947]http://home.hccnet.nl/k.stap/share/dvderror.png[/img:9d23706947] OS: Windows XP SP1 Zowel onder Windows Media Player als met Cyberlink Power DVD doet 'ie het niet. Ik heb ook verschillende DVD's geprobeerd te spelen. Maar allen leveren dezelfde fout op. Wie kan mij helpen?
Link naar reactie
[quote:7b91f833fe="Ben Jonson"]Is je DVD-speler van het merk ASUS? Ik lees [url=http://www.hoc-board.de/phpBB2/viewtopic.php?t=600&view=next]hier[/url] dat het ook door een modemconflict (!) kan komen.[/quote:7b91f833fe] Scheisse !! Ja, mijn DVD speler is een ASUS DVD-ROM 608. En ik heb ook een Alcatel Speed Touch USB modem.. :( Mijn Duits is te slecht om de pagina goed te lezen en te begrijpen. Wat is de oplossing volgens dat forum?
Link naar reactie
Wat ASUS betreft: op het internet kom ik jouw probleem alleen tegen in combinatie met ASUS. Toeval? Helaas geen oplossing erbij. Op de Duitse site staat dat het probleem zich [i:0d40caa65b]niet[/i:0d40caa65b] voordoet als het modem [i:0d40caa65b]niet[/i:0d40caa65b] is geïnstalleerd. Verder is er geen oplossing aangedragen. Persoon wacht nog steeds op antwoord van PowerDvD ...
Link naar reactie
[quote:66c1754c47="Ben Jonson"]Wat ASUS betreft: op het internet kom ik jouw probleem alleen tegen in combinatie met ASUS. Toeval? Helaas geen oplossing erbij. Op de Duitse site staat dat het probleem zich [i:66c1754c47]niet[/i:66c1754c47] voordoet als het modem [i:66c1754c47]niet[/i:66c1754c47] is geïnstalleerd. Verder is er geen oplossing aangedragen. Persoon wacht nog steeds op antwoord van PowerDvD ...[/quote:66c1754c47] Hmm, het is niet alleen met PowerDVD. Ook Windows Media Player 9 vertikt het om DVD's af te spelen. :(
Link naar reactie
Ik stuite laats op een vergelijkbaar probleem. Ik heb een LITE-ON DVD speler in mn pc, de pc heeft de volgende specs: P4 1.8 GHZ AOPEN AX4B PRO 256 MB DDR PC2100 ?? 40 GB 5400 rpm HD LITE-ON DVD speler LiteON CD brander Ik gebruik de DVD speler voor cdroms nauwelijks voor DVD's. Ik heb een maandje geleden nog een film afgespeeld. Nou kwamen laatst vrienden op bezoek, en die waren naar Mexico op vakantie geweest, en hadden gezwommen met dolfijnen. Dat bedrijfje had dat opgenomen en op een DVD (+/- ????) gezet, mooi hoesje er om heen enz. Wij hebben geen standalone dvd speler dus ik stop m in de PC. Hij probeert m te lezen, en als ik naar deze computer ga en dan naar de DVD spelert zegt ie dat ie het bestandsformaat niet afkan spelen. De DVD speler is een Lite on LTD163D. Oja DVD roms (SuSE LInux) doet ie wel. Toen ikde laatste film keek was dat in win ME nu heb ik inmiddels WINXP, ligt hetdaaraan? Misschien hebben we hetzelfde probleem.
Link naar reactie
[quote:e5470ebb57="Alexander Online"]Ik stuite laats op een vergelijkbaar probleem. Ik heb een LITE-ON DVD speler in mn pc, de pc heeft de volgende specs: P4 1.8 GHZ AOPEN AX4B PRO 256 MB DDR PC2100 ?? 40 GB 5400 rpm HD LITE-ON DVD speler LiteON CD brander Ik gebruik de DVD speler voor cdroms nauwelijks voor DVD's. Ik heb een maandje geleden nog een film afgespeeld. Nou kwamen laatst vrienden op bezoek, en die waren naar Mexico op vakantie geweest, en hadden gezwommen met dolfijnen. Dat bedrijfje had dat opgenomen en op een DVD (+/- ????) gezet, mooi hoesje er om heen enz. Wij hebben geen standalone dvd speler dus ik stop m in de PC. Hij probeert m te lezen, en als ik naar deze computer ga en dan naar de DVD spelert zegt ie dat ie het bestandsformaat niet afkan spelen. De DVD speler is een Lite on LTD163D. Oja DVD roms (SuSE LInux) doet ie wel. Toen ikde laatste film keek was dat in win ME nu heb ik inmiddels WINXP, ligt hetdaaraan? Misschien hebben we hetzelfde probleem.[/quote:e5470ebb57] Hmm, ik weet niet zeker of we hetzelfde probleem hebben. Dat is voor mij, vanaf een afstand moeilijk te zeggen. Heb je een ook een Alcatel USB ADSL modem? Het lijkt erop dat de combi van het USB modem en de ASUS dvd speler de problemen veroorzaken. Zie ook de handige tips van Ben Jonson! Ik werk wel met Windows XP.
Link naar reactie
Ik vond dit op de site van [url=http://www3.hccnet.nl/info/adsl/index.cfm?id=177#5]HCCnet[/url] :evil: [quote:04625f3c15] Waarschuwingen en tips AMD-processor Wanneer je in het bezit bent van een moederbord gebaseerd op een VIA-chipset, dan raden wij het USB-modem af, aangezien dit in veel gevallen problemen veroorzaakt (de VIA-chipset komt vaak voor in combinatie met AMD-processoren. Je kunt dit ook nagaan via configuratiescherm / systeem / apparaatbeheer / systeemapparaten). Met het ethernetmodem doen zich met deze combinatie geen problemen voor. [/quote:04625f3c15] En ja, ik heb een VIA chipset op mijn Asus A7V Moederbordje.. :-?
Link naar reactie
Ik nog niet in ieder geval, maar heb wel weer een variant op het probleem: Asus nForce2 mobo, geen usb modem en een Creative 16x DVD speler speelt alles af, behalve een net bestelde DVD. met alles bedoel ik audio DVD, data DVD, cd-roms, cd-r's en tot nu toe 1 DVD film (Saving privat Ryan). De net (bij ECI) DVD is een Startrek film, gewoon Pal regio2. De speler verdomt het echter om em te herkennen of af te spelen.... Ik vermoed zelf dat het iets met firmware te maken kan hebben?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...