Ga naar inhoud

Geluidskaart toestanden


Aanbevolen berichten

In deze topic [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=98103[/url] ben ik erachter gekomen dat de Soundblaster Live 5.1 conflicten veroorzaakt met windows 2000 (ook met XP trouwens). Ik heb het net afgezocht voor nieuwe drivers, maar het lijtk erop dat zowel Microsoft als Creative niet van plan zijn iets aan het probleem te doen (of dat ik niet kan zoeken). Iig heb ik alles geprobeerd wat er aan tips aangedragen werd, maar het werkt niet. Nu ben ik het echt heel erg zat en wil hem er maar helemaal uithalen en mijn onboard geluidskaart 'enablen'. Ik heb een Asus P4s533 SiS 645 DX s478 ATX moederbord. Ik speel geen spellen en kijk geen DVD's. Hoe veel slechter is een onboard geluidskaart en kan ik de dolby surround set die ik bij mijn Creative Soundblaster kreeg erin steken? En hoe moet ik die onboard geluidskaart aan de praat krijgen? En in welke volhorde moet alles gebeuren? Sorry, een heleboel vragen weer van deze leek.
Link naar reactie
Een 5.1 surround set kun je meestal niet op je onboard set aansluiten. Het onboard geluid heeft simpelweg meestal niet zoveel aansluitingen. Meestal maar een. Je kunt er dus maar een in doen. Je hebt dan niet zo'n super geluid dus. Op zich is de geluidskwaliteit van een oboard chip vrij goed. Aangezien je zelf zegt dat je geen DVD's kijkt of spellen speelt, stel je meer eisen aan gewoon geluid van muziek (denk ik dan maar) Dan is een 2.1 setje ook wel voldoende. Als je het geluid via de onboardchip wilt regelen, en de Creative d'r uit wilt doen, ga je alsvolgt tewerk. Deïnstalleerd de drivers van Creative. Haal de kaart eruit. Zet in BIOS het onboard geluid op 'enabled' Installeerd de drivers voor het onboard geluid. (de drivers staan meestal op de cd die bij het mobo is bijgelverd.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...