Ga naar inhoud

felle schitteringen op randen bij tv-out & zwart videobe


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, Laatst heb ik een 9800 se AIW gekocht voor een mooi prijsje, daar ben ik wel blij mee (ben niet zo'n enorme gamer en met de omega drivers is de kaart wel wat te optimaliseren). Nu probeer ik iets af te spelen op mijn tv, maar het ziet er niet uit zoals ik dat gewend was van m'n xfx-kaartje (gf2mx400 +tv). Ik krijg felle schitteringen op randen van vensters bij tv-out en m'n desktop verschijnt in kleur op de tv, maar er verschijnt een zwart beeld in het venster als een film wordt afgespeeld (bij full-screen wordt dan ook alles zwart). De tv heeft alleen een scart en een coax-ingang. Pc en tv zijn met een 10m. male-female en een 1.8m. male-male kabel met elkaar verbonden. (misschien teveel kabel, maar, zoals gezegd, eerder heeft het gewerkt). Met een verloopstekker van s-vhs / composiet naar scart is de s-vhs-kabel met de tv verbonden Komt iemand dit bekend voor? Ik heb alle instellingen die de catalist-drivers met zich meebrengen geprobeerd, maar niets hielp, of ik heb de goede combinatie niet gevonden. Hieronder een aantal zaken: Heeft het iets te maken met het gegeven dat er een secondary monitor is geïnstalleerd? (Is dat nodig? Hoe kom je er af?) Het lijkt alsof het signaal 'te heftig' / te fel is voor de tv, maar bij geen enkele resolutie en refreshrate werkt het. Het signaal staat op pal/B, de keuze die catalist aangeeft als de (enig) passende. Er is een filter voor de flikkeringen, maar die hielp niet. Contrast variëren hielp ook niet. onder clone mode options: overlay display mode staat op 'standard'; 'theater' maakte geen verschil. video aspect ratio staat op 'same as source'. display device aspect ratio stat op 4:3 (zo'n tv is het ook.) Op display settings staat overscan voor screen size niet aangevinkt. composite sharpness, s-video sharpness en composite dot crawl heb ik op alle mogelijke combinaties geprobeerd (m.n. de meest voor de hand liggende). (standard / more / less / maximum / black-white / frozen). Wat ik niet begrijp, zijn de 'monitor attributes' waarin je de resolutie en refreshrate kunt instellen (een van de (3?) plekken waar dat kan). Bij refreshrate override kun je allerlei refreshrates instellen, waaronder 'same as desktop'. Die instelling schept bij mij verwarring. De monitor-instelling is toch juist voor de desktop? Wordt de tv ook als monitor geduid?
Link naar reactie
[quote:0bb33714c7="CaféMartin"]Hallo iedereen, Laatst heb ik een 9800 se AIW gekocht voor een mooi prijsje, daar ben ik wel blij mee (ben niet zo'n enorme gamer en met de omega drivers is de kaart wel wat te optimaliseren). Nu probeer ik iets af te spelen op mijn tv, maar het ziet er niet uit zoals ik dat gewend was van m'n xfx-kaartje (gf2mx400 +tv). Ik krijg felle schitteringen op randen van vensters bij tv-out en m'n desktop verschijnt in kleur op de tv, [b:0bb33714c7]maar er verschijnt een zwart beeld in het venster als een film wordt afgespeeld (bij full-screen wordt dan ook alles zwart). [/b:0bb33714c7] De tv heeft alleen een scart en een coax-ingang. Pc en tv zijn met een 10m. male-female en een 1.8m. male-male kabel met elkaar verbonden. (misschien teveel kabel, maar, zoals gezegd, eerder heeft het gewerkt). Met een verloopstekker van s-vhs / composiet naar scart is de s-vhs-kabel met de tv verbonden Komt iemand dit bekend voor? Ik heb alle instellingen die de catalist-drivers met zich meebrengen geprobeerd, maar niets hielp, of ik heb de goede combinatie niet gevonden. Hieronder een aantal zaken: Heeft het iets te maken met het gegeven dat er een secondary monitor is geïnstalleerd? (Is dat nodig? Hoe kom je er af?) Het lijkt alsof het signaal 'te heftig' / te fel is voor de tv, maar bij geen enkele resolutie en refreshrate werkt het. Het signaal staat op pal/B, de keuze die catalist aangeeft als de (enig) passende. Er is een filter voor de flikkeringen, maar die hielp niet. Contrast variëren hielp ook niet. onder clone mode options: overlay display mode staat op 'standard'; 'theater' maakte geen verschil. video aspect ratio staat op 'same as source'. display device aspect ratio stat op 4:3 (zo'n tv is het ook.) Op display settings staat overscan voor screen size niet aangevinkt. composite sharpness, s-video sharpness en composite dot crawl heb ik op alle mogelijke combinaties geprobeerd (m.n. de meest voor de hand liggende). (standard / more / less / maximum / black-white / frozen). Wat ik niet begrijp, zijn de 'monitor attributes' waarin je de resolutie en refreshrate kunt instellen (een van de (3?) plekken waar dat kan). Bij refreshrate override kun je allerlei refreshrates instellen, waaronder 'same as desktop'. Die instelling schept bij mij verwarring. De monitor-instelling is toch juist voor de desktop? Wordt de tv ook als monitor geduid?[/quote:0bb33714c7]Lees de FAQ van videokaarten forum, daar staat het wel in.
Link naar reactie
Geen verandering ten opzichte van in de faq aanbevolen instellingen. De randen stromen schitterend van laag omhoog, of ik maak het nog erger. "Verlaag de resolutie naar 800x600 op beide schermen en installeer eventueel de nieuwste drivers voor je videokaart. Ook kan het helpen wanneer je de primaire en secundaire monitor instelling wisselt. Je TV wordt dan het primaire scherm en je monitor secundair." Ik heb beide monitoren op 800x600 en 57hz ingesteld. De tv krijgt 800x600 Pal/B. In het display-tabblad van de drivers heb ik de tv op primair ingesteld. In het basis instellingen-scherm de secundaire monitor kiezen werkt niet, omdat er minder configuratiemogelijkehden van de driver zijn voor die monitor. Volgens mij kijk ik ergens overheen, want ik zie het echt niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...