Ga naar inhoud

teletekst met hauppauge PVR 250


Aanbevolen berichten

Ik heb voorheen wel VTplus ,ik meen versie 2.64?, gebruikt icm met mijn wintv primo en theater kaart, want daar is de software voor bedoelt. het werkt wel maar echt super is het niet, dus stel je er ook niet al te veel van voor. Vooral het zoeken en laden van paginas en het synchroniseren van de tt op je tv ontvangst is een warrige aangelegenheid. De versie van de software maakt het ook al duidelijk:hij is geloof ik 3-4 jaar oud..... Hauppauge schrijft zelf bijna geen software, daar huren ze (erg goede) mensen voor in, als iets eenmaal goed werkt dan wordt het niet meer verandert. voordeel: je weet wat je hebt, nadeel: zie hierboven, de tt software mag echt wel eens ge-update worden naar iets moderners.... Ook duidelijk zichtbaar bij de wintv software: wintv32 is ik denk 9 jaar oud en wordt nog steeds bijgeleverd, het is nagenoeg foutvrij en de bediening is zeer doordacht. De wintv2000 is een skin voor de wintv32 software en nieuwer maar deugt gewoon niet maar is wel net zo foutvrij en wordt dus ook niet meer gewijzigd ondanks dat de scherm bediening waardeloos is, de knopjes zijn veeeeels te klein en die irritante "remote-control" slaat helemaal nergens op. De Hauppauge nexus(DVB-s) Sateliet kaart die ik nu heb heeft ook TT maar dan ingebouwd in de software( is van origine TechnoTrend) en die werkt echt perfect. Maar ja, moet je wel een schotel hebben...
Link naar reactie
[quote:1dfca2d6e8="rwilligen"]De Hauppauge nexus(DVB-s) Sateliet kaart die ik nu heb heeft ook TT maar dan ingebouwd in de software( is van origine TechnoTrend) en die werkt echt perfect. Maar ja, moet je wel een schotel hebben...[/quote:1dfca2d6e8]Dat is niet het duurste, zo'n kaart, dat is het duurste (daarom heb ik er niet zo'n een) Maar kan ik uit je antwoord concluderen dat je toch wel teletekst kunt hebben zonder dat het hardwarematig wordt ondersteund?
Link naar reactie
Dat weet ik niet zeker, ik bedoelde ook eigenlijk dat bij de nexus software er een tt al reeds in de software is ingebouwd ipv zoals bij de wintv kaarten waar je los een brokkie software moet installen. Het lijkt mij dat het puur een software aangelegenheid is, het tt signaal zit in iedere normale tv uitzending, je hoeft het signaal er alleen maar uit te vissen en te decoderen, iets wat miz wel met software zou moeten kunnen? Voor zover ik weet zit er geen hardware tt decoder op wintv kaarten.... Het zou mogelijk wel van de tuner kunnen afhangen, de tt informatie staat dacht ik in de onderste of bovenste beeldlijnen gecodeerd en die moeten door de tuner wel worden ontvangen en doorgegeven.. Als de tuner het signaal niet gebruikt dan is er natuurlijk ook nix om te decoderen....
Link naar reactie
Wederom is ook dat een kwestie van de mogelijkheden van de tuner. Aangezien de tv tuner op een andere frequentie werkt dan de radio tuner zijn tv/radio kaarten uitgevoerd met een tuner met twee ingangen zodat beide optimaal kunnen ontvangen. De frequentie band waarop een tuner kan ontvangen is hardware gebonden, hoe breder de ontvangst band is des te moeilijker het wordt om een knap signaal te krijgen. Wat jij wilt zal niet gaan.... Theoretisch is het wel mogelijk: een ontvanger voor in de pc die kan ontvangen van zeg 10 Mhz tot 1200 Mhz met een signaal uitgang die softwarematig is te de-coderen. Wat zo'n kaart echter zou gaan kosten?, ik weet niet of je ooit wel eens hebt gekeken naar de prijs van bv een Kenwood traploos instelbare wide-band ontvanger? Zoiets zou er aan hardware toch minimaal op zo'n dergelijke kaart moeten zitten.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...