Ga naar inhoud

2 geluidskaartem op 1 systeem...


Aanbevolen berichten

heb me onlangs een surroundset aangeschaft...die staat in de woonkamer,maar wordt "gevoed"door de onboard sound van mijn mobo..heb er ook nog een creative 5.1 in voor de surroundset van de computer..alleen kan ik allebeide sound resources niet tegelijk inschakelen...het is of de creative of de onboard sound...kan ik er nog een soundkaart bij insteken om zo de probleem op te lossen zodat ik de onboard sound kan uitschakelen...
Link naar reactie
Er is een gerede kans op conflicten, maar het is niet per definitie onmogelijk. Er is al meer over gediscussieerd. Bijvoorbeeld: http://www.hardwareforum.nl/viewtopic.php?t=24770&highlight=twee+geluidskaarten Koen Crijns Hardware.Info Crew Geplaatst: 09-04-2002 17:55 Onderwerp: -------------------------------------------------------------------------------- In het testlab heeft ons speaker testsysteem ook én een Sound Blaster Audigy én een TerraTec DMX 6Fire. Twee geluidskaarten kan dus prima.
Link naar reactie
[quote:d57c3c71d1]Als je ergens niet zeker van bent, zeg dan niets. 2 dezelfde kaarten in een systeem gaat meestal niet werken omdat een driver in de meeste gevallen maar 1 kaart aan kna spreken. Verschillende kaarten kan dus wel, of je moet 2x sb live gebruiken met 1 ker originele driver en 1 keer "gehackte driver" Uitzonderingen op deze regel zijn o.a. de kaarten van Hoontech en RME, deze kunnen tot resp. 4 en 8 kaarten gebruiken in 1 systeem met 1 driver.[/quote:d57c3c71d1] Dit moet je dan er wel bijvermelden
Link naar reactie
Ik heb tijden lang 2 geluidskaarten in me pc gehad! en dat gaat met windows zeker gesmeerd! met win 2000 teministe het enige probleem waar je tegenaan kan lopen is de irq's en dma kanalen dus.. die kan je meestal instellen in apparatenbeheer want in het bios is het moeilijker. Alleen als je 2 kaarten in je pc heb betekend dat zeker niet dat je gelijk voor en achter stereo heb dus 3d geluid. de meeste programmas ondersteunen maar 1 outputstream dus ook maar naar 1 keer. in mijn geval had ik een Sblive en een SB 64 pci. met het programma vurtual turntables kun je dan Cue en geluid tergelijk gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...