Ga naar inhoud

1) Zelf gemaakte DVD film hapert 2) welke merk DVD RW


Aanbevolen berichten

2 vragen: 1) Ik heb een zelf gemaakt film via Canopus Pro coder omgezet naar MPEG2 en verder alle benodigde stappen ondernomen om de film te kunnen branden op DVD (o.a. DVD-lab gebruikt) Op zich loopt het allemaal wel goed, maarrr, de film -beeld en geluid- hapert (ongeveer om de halve seconde). Ik heb al heel wat zitten experimenteren maar het lukt me niet om het goed te krijgen. o.a. de field order veranderd, maar daar werd het alleen slechter van. Ook andere merken DVD-tjes geprobeerd zonder verschil. Langzamer branden, zonder succes. Het gekke is, is dat ik van een orginele gekochte dvd film een kopie heb gemaakt en die doet het perfect. (zelfde merk dvd) Het LIJKT er dus op dat het in de authoring software zit (?) DVD-lab schijnt goed te zijn, maar kan het toch aan de authoring sofware liggen, of de bitrate (ik gebruik 5500) ? Of heeft één van jullie een andere tip. 2) Aansluitend op voorgaande mijn tweede vraag. Ik heb inmiddels al aardig wat DVD-tjes verprutst dus eigenlijk wil ik wel een DVD-RW of DVD+RW gebruiken (kan beide branden) Heb nu 2 merken DVD-RW geprobeerd, maar die pakt de speler niet. Ik heb een JVC TH-A9R cinema set, dus misschien weet iemand hier welk merk aan te raden is, zodat ik ook DVD±RW kan gebruiken. Bij het zoeken in het archief kwam ik een opmerking van iemand tegen dat je met DVD+RW de meeste kans hebt omdat die reflectie laag beter is. Aan de andere kant schijnt JVC weer slecht om te gaan met DVD+ schijfjes... wie het weet, of denkt te weten mag het zeggen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...