Ga naar inhoud

Hoe zit het met s-video


Aanbevolen berichten

Simpel vraagje, ik heb m'n camera (Sony DCR-TRV140E) aangesloten op mijn tvkaart (pctv), dmv een composiet en geluidskabel. Nu heb ik elke keer het gekloot dat ik de geluidskabels moet verwisselen (tv-kaart gebruikt line-in en camcorder ook) (tweede geluidskaart is geen optie omdat ik dan altijd de opnameinstellingen moet wisselen). ] Nu zit er ook een s-video uitgang op. Klopt het dat door de s-video kabel beeld EN geluid door gaat?? Zou voor mij heel makkelijk zijn.
Link naar reactie
[b:202ebbf721]NEE![/b:202ebbf721] Bij S-Video wordt je beeld opgesplitst in aparte kleurenkanalen en beeld. Het geluid staat hier los van en moet ook via aparte snoeren (tulp) worden aangeboden. ps. Mensen die geen computer gebruiken voor montage, maar een editor-board met een mengpaneel zijn hier heel blij mee.
Link naar reactie
[quote:62bd2ce91b="Johnny321"]Simpel vraagje, ik heb m'n camera (Sony DCR-TRV140E) aangesloten op mijn tvkaart (pctv), dmv een composiet en geluidskabel. Nu heb ik elke keer het gekloot dat ik de geluidskabels moet verwisselen (tv-kaart gebruikt line-in en camcorder ook) (tweede geluidskaart is geen optie omdat ik dan altijd de opnameinstellingen moet wisselen). ] Nu zit er ook een s-video uitgang op. Klopt het dat door de s-video kabel beeld EN geluid door gaat?? Zou voor mij heel makkelijk zijn.[/quote:62bd2ce91b] Je hebt het over de s-video uitgang, heeft een pctv die? Je bedoelt de s-video-ingang. Verder sluit je denk ik de camera voor wat het geluid betreft aan op de line-in van de geluidskaart i.p.v. op de tv-kaart, je kunt derhalve de line-ingang van de geluidskaart aansluiten op de uitgang van een aan te schaffen audiomixer waarop zowel de pctv audio als de camera audio zijn aangesloten. Of een geluidskaart met meer dan 1 ingang?
Link naar reactie
[quote:44dcc040d0="Johnny321"]Ik bedoel trouwens de s-video uit van de camera :D Ik weet het trouwens al, ik gebruik een splitter. Moet werken! ps. weet iemand trouwens een s-videokabel van 50/100 cm??[/quote:44dcc040d0] Ja klopt. Splitter kan, maar niet tegelijk aansluiten om schade te voorkomen. S-videokabels van die lengte zijn wel te koop bij de beter gesorteerde zaak. Op maat zelf maken is ook goed mogelijk.
Link naar reactie
[quote:d3af514012="Jaap H"]Johnny321 schreef: Ik bedoel trouwens de s-video uit van de camera Ik weet het trouwens al, ik gebruik een splitter. Moet werken! ps. weet iemand trouwens een s-videokabel van 50/100 cm?? Ja klopt. Splitter kan, maar niet tegelijk aansluiten om schade te voorkomen.[/quote:d3af514012] Hoe groot is die kans?, ik heb mijn camcorder toch vrijwel nooit op m'n pc aangesloten, maar het was wel m'n bedoeling om áls ik hem aansluit, niet achter de pc te rommelen. Dus gewoon erin houden. Dus tegelijk aansluiten. Ik hoop niet dat er zo snel schade van komt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...