Ga naar inhoud

Plextor of Sony DVD RW?


Aanbevolen berichten

Helaas heeft c't (computertechniek) nog niet de sony getest volgens de laatst geintroduceerde methode maar wel de Plextor en de nec1300. De resultaten waren (wat mij betreft) ontnuchterend. De nec slaagde er in het geheel niet in om een knappe dvd te branden en de plextor zat op het randje van het toelaatbare wat betreft fout-branden. De nec produceerde 1 "non recoverable error" en alhoewel dat er maar 1 is op ruim 4 GB data is het voldoende want daar crasht je dvd speler op en in het geval van data zit je dan dus met een onleesbare of corrupte file. Bij de sony werd enige tijd geleden ook al melding gemaakt van het hoge aantal errors welke worden geschreven. Geen probleem zolang deze errors "recoverable" zijn, bij de nec was dat niet zo bij de plextor wel. Vooral firmware updates kunnen aan dit soort problemen bij branders een hoop goed doen. Bij plex is er versie 1.01 die een betere schrijf kwaliteit beloofd.... Ik begin zo langzamerhand te geloven dat de tijd om een dvd speler te kopen eigenlijk nog niet is aangebroken aangezien de diverse fabrikanten nog steeds aan het prutsen zijn over de ruggen van de gebruiker.
Link naar reactie
haha ik hoop niet dat alle volendammers zulke tips geven :o plextor 375, sony 400 als je fffff zoekt kan je die plextor voor +/- 250 krijgen en die sony voor +/- 300 :P maar toch bedankt uiteraard maar ja ben dr nog niet uit op zich vind ik plextor 1 van de beste merken ooit wat betreft cd-rom en cd-rw en zo
Link naar reactie
hehe oke ik snap het, maar ik bedoelde het meer in de vorm van een review of zo...voor- en nadelen. ik weet dat de sony dvd+r, +rw, -r, en -rw kan branden en de plextor alleen +. de snelheden liggen dicht bij elkaar volgens mij en die paar minuten per cd/dvd maakt me ook nie tzoveel uit.
Link naar reactie
Zijn NIET dezelfde branders. In een nec brander zit nec firmware en in een plextor brander zit plextor firmware en dat maakt alle verschil van de hele wereld. Dat de hardware van beide apparaten hoogstwaarschijnlijk hetzelfde is (alhoewel: wie garandeert dat eigenlijk?) zegt niet zo heel veel over de capaciteiten van beide apparaten, deze kunnen door de firmware een wereld uit elkaar liggen. Snelheid, betrouwbaarheid, stabiliteit, gegevens betrouwbaarheid, het zit allemaal in de firmware.
Link naar reactie
Alleen al de garantie is van een Plextor veel beter geregeld en dat is zeker een feit om bij stil te staan. Branders hebben nu eenmaal de leuke eigenschap om er toch op een goed (maar meestal slecht) moment er de brui aan te geven. Zeker nu tegenwoordig nagenoeg iedere fabrikant zijn drives gewoon inkoopt ipv zelf fabriceerd is helaas ook bij plextor de levensduur minder geworden en als je een brander koopt is dat iets om bij stil te staan, zeker als zo'n brander enige honderden euros kost. De dvd brander markt is wat dat betreft nog niet te vergelijken met de cd barnder markt waarbij je een brander koopt voor enige tientjes en je gewoon de gok kan nemen met een no-name apparaat. Op de plex zit dacht ik 2 jaar onsite garantie en je bent gegarandeerd van technische ondersteuning in de vorm van firmware updates, in ieder geval zolang de drive verkocht wordt en vaak ook nog wel een tijd daarna voorop gesteld dat er nog wat te verbeteren/fixen is. Een erg goede tweede keus zou Lite-on zijn maar die zijn helaas nog steeds niet op de dvd markt aanwezig :cry: Kijk, daar zit ik nou met smart op te wachten.....
Link naar reactie
Je kunt het proberen maar de kans is vrij groot dat de plextor softwareschrijvers een vendor-ID check oid in de firmwareflasher hebben ingebouwd waardoor naar alle waarschijnlijkheid de flash niet zal gaan, of mislukt. Ze zijn bij plextor ook niet gek... Het is al bijna onmogelijk om de plextools te gebruiken als je geen plextor brander hebt, en dan heb je het alleen maar over een brokkie software... De extra kwaliteit van branders zit tegenwoordig overduidelijk in een goed uitgewerkte firmware ,en diegene die daar een hoop werk van maken en daar dus ook wat meer geld voor vragen zijn volledig op de hoogte van het feit dat gebruikers weten dat een HP-NEC of plextor drive kwa hardware essentieel niet verschillen, logisch dan ook dat zo'n ontwikkelaar zijn intellectuele eigendom beschermt. Je zou anders een heel merkwaardig verschijnsel kunnen krijgen: je koopt een drive gewoon ZONDER firmware, hij is dan extra goedkoop, en flasht vervolgens de beste firmware erin die je maar kunt krijgen. Helaas werkt 't niet zo. Eenzelfde situatie vind je in tv-kaarten land: hauppauge schrijft de beste drivers en software die er is voor bt848/878 kaarten. En aangezien de hardware van alle bt8xx kaarten minimaal van elkaar verschilt ligt de gedachte voor de hand: ik koop een goedkoop no-name kaartje en draai er hauppauge software bij (die zelfs gratis is te dl), helaas ,helaas..., ze zijn bij hauppauge ook niet gek....
Link naar reactie
Tja.. dat weet ik ook niet maar het lijkt me dat de nieuwere te verkiezen is boven de oude? Geeft de sony site geen uitsluitsel? Ik weet dat de 500 in eerste instantie maar op 2x schrijft maar dat dit via een firmwareflash te updaten is naar 4x. wellicht heeft de nieuwere 510 al deze nieuwere firmware ingebakken en kan dus zo uit de doos op 4x schrijven?
Link naar reactie
Tja, volgens mij is het + versus - gevecht wel gewonnen en ik dacht(?) dat ze alletwee even snel zijn? Plextor is meestal wat beter in het bijwerken van de firmware tav fout percentages,stabiliteit,snelheid ed. Alhoewel Sony natuurlijk ook geen pruts merkje is... Lastig lastig..... Ik zou voor de plex gaan.( maar ja ,ik heb al 2 plexxen en ben liefhebber)
Link naar reactie
Sony: 4 x DVD+RW 4 x DVD+R 2 x DVD-RW 4 x DVD-R 8 x DVD-ROM 24 X CD-R 16 x CD-RW 32 X CD-ROM 8 MB Buffer Plextor: 2.4 x DVD+RW 4 x DVD+R 12 x DVD-ROM 16 x CD-R 10 x CD-RW 40 x CD-ROM 2 MB Buffer Dus als we even van de Sony uitgaan.. - kan ook DVD-R(W) branden - kan sneller DVD+RW branden - leest langzamer DVD-ROM - kan sneller CD-R branden - kan sneller CD-RW branden - kan langzamer CD-ROM lezen - heeft een grotere buffer - is flink duurder als ik deze punten even aan elkaar gelijkstel (wat niet helemaal eerlijk is want een 8 mb buffer is VEEL beter dan 2 mb in mijn ogen) kom je uit op 5 pluspunten en 3 minpunten..dus dan heeft de Sony wel meer voordelen dan de Plextor
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...