Ga naar inhoud

Hoe krijg ik het tv-signaal op de beamer?


Aanbevolen berichten

[quote:3affa5005b="Henk Bakker"]Nou het lukt me nog steeds niet. Wie weet wat ik er voor nodig heb? Moet toch kunnen om via de beamer tv beelden op het projectiescherm te krijgen???[/quote:3affa5005b] Na het aansluiten van een pal video-signaal geeft de beamer geen beeld?! Wat zegt de handleiding over mogelijkheden tot aansluiten van een pal video-signaal? Apparaat misschien defect?
Link naar reactie
Waarschijnlijk heb ik de vraag niet goed geformuleerd. Volgens de beschrijving kan de beamer omgaan met het Pal-signaal. Ik heb het geprobeerd met een y\j kabel, s-video-kabel, y\j vanaf zowel de tv als de vcr, s-video vanaf alleen de tv. Maar beiden werken niet. Zal het nog een keer proberen met de scartverloop vanuit de tv.
Link naar reactie
Het is gelukt. Via een scart-verbinding (ext1) aan de achterzijde van mijn tv, naar de beamer! Aan de achterzijde van mijn tv zitten 3 scartaansluitingen. Op mijn video zitten er twee. Uiteindelijk werkt dus ext 1 van mijn tv. Bovendien moet je de scartplug op OUT zetten. Thanks iedereen die wilde helpen
Link naar reactie
[quote:30f5e5af62="Henk Bakker"]Het is gelukt. Via een scart-verbinding (ext1) aan de achterzijde van mijn tv, naar de beamer! Aan de achterzijde van mijn tv zitten 3 scartaansluitingen. Op mijn video zitten er twee. Uiteindelijk werkt dus ext 1 van mijn tv. Bovendien moet je de scartplug op OUT zetten. Thanks iedereen die wilde helpen[/quote:30f5e5af62] Waarom werkten die andere pogingen niet?
Link naar reactie
[quote:e192e29c63="Henk Bakker"]Toch is het via s-video op een scart adapter niet mogelijk om in kleur het beeld te projecteren. Wel met de gele video tulpplug. Vreemd![/quote:e192e29c63] Dit is mogelijk indien de scart adapter correct functioneert en je de juiste uitvoering van een scart adapter gebruikt. Van belang is tevens dat er een s-video signaal aangeboden wordt op de juiste pinnen van de scart adapter (is afhankelijk van het apparaat dat het signaal moet leveren) en dit wordt overgebracht naar de mini-din (s-video) aansluitbus aan de andere kant van de scart adapter.
Link naar reactie
[quote:626089d070="Henk Bakker"]Toch is het via s-video op een scart adapter niet mogelijk om in kleur het beeld te projecteren. Wel met de gele video tulpplug. Vreemd![/quote:626089d070] Dat effect heb ik ook bij mijn tv. Voor een deel heb ik het 'opgelost' door de andere scart-aansluiting van m'n tv te kiezen ... - het signaal is NTSC terwijl PAL wordt verwacht (of omgekeerd) - het signaal heeft de verkeerde frequentie. Dit gebeurd bij m'n PS2 als ik bij een spel voor de '60Hz'-variant kies ipv de '50 Hz', dit terwijl m'n Dreamcast wel zonder problemen de '60 Hz'-variant kan kiezen ... Ik vermoed zelf dat de twee scart-aansluitingen van m'n tv niet precies gelijk zijn.
Link naar reactie
[quote:e0fd368f31="Henk Bakker"]Jaap H, bedankt voor je uitleg, maar op een andere site over hetzelfde probleem las ik dezelfde klacht. Niet met s-video, maar met een "gewone" videokable lukt het wel kleurenbeeeld te krijgen. Vreemde zaak, vind je ook eigenlijk niet??[/quote:e0fd368f31] Vreemd is het zeker van een afstand; het is bij zeker bij scart van belang goed te kijken naar wat je wilt en of die mogelijkheid geboden wordt door de scart-kabel, eventuele adapter van of naar scart en het scart aansluitpunt op het betreffende apparaat.
Link naar reactie
Het is vanaf het begin duidelijk wat ik wil. TV-beeld via de beamer op een groot scherm projecteren in de beste kwalitiet. En dat is s-video. Sony heb ik verschillende malen ervoor benaderd, maar die weten het ook kennelijk niet. Van verschillende kanten krijg ik hetzelfde verhaal te horen, "gewoon" video geeft wel kleurenbeeld en s-video niet, dus ik ben niet de enige met het probleem.
Link naar reactie
[quote:addc60a925="Henk Bakker"]Het is vanaf het begin duidelijk wat ik wil. TV-beeld via de beamer op een groot scherm projecteren in de beste kwalitiet. En dat is s-video. Sony heb ik verschillende malen ervoor benaderd, maar die weten het ook kennelijk niet. Van verschillende kanten krijg ik hetzelfde verhaal te horen, "gewoon" video geeft wel kleurenbeeld en s-video niet, dus ik ben niet de enige met het probleem.[/quote:addc60a925] 'Wat je wilt', hiermee bedoel ik (in mijn vorige bijdrage) dat het jezelf helder moet zijn welke verbindingen je moet leggen om het zaakje te laten doen wat je wilt. Dat je met een composiet-video signaal ('gewoon'-video, gele stekkers) wel kleur op het scherm krijgt en met s-video niet ligt vanzelfsprekend niet aan het s-video concept maar aan een kink ergens in de signaal overdracht. Dit ligt of aan een onjuiste aansluiting of aan het niet bestaan van de mogelijkheid dit signaal-type te gebruiken of aan een defect ergens lijkt mij.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...