Ga naar inhoud

Gebrom met geluidskaart Soundblaster PCI 128


Aanbevolen berichten

[quote:e4e90fc4ae="xanderweb"]Ik gebruik de geluidskaart Soundblaster PCI 128 en tijdens het afspelen van muziek en video komt er gebrom uit mijn speakers. Heeft iemand hier ervaring mee of de oplossing voor?[/quote:e4e90fc4ae] Hoor je geen borm als je niks afspeelt? Wat is er nog meer aangesloten op de computer? ZOals Bosje al vraagt een versterker? Met name interessant is de antenne-aansluiting (van de TV of de FM radio). Trek die eens los.
Link naar reactie
De muziek wordt op de computer afgespeeld en dan via mijn stereo komt deze uit mijn boxen. Ook zonder tussenkomst van mijn stereo (dus met koptelefoontje) hoor ik het gebrom. Ook ben ik in het bezit van de laatste drivers. Zou het verstandig zijn om een andere geluidskaart te kopen of zou ik dan met hetzelfde probleem blijven zitten?
Link naar reactie
[quote:42e00bb36f="xanderweb"]De muziek wordt op de computer afgespeeld en dan via mijn stereo komt deze uit mijn boxen. Ook zonder tussenkomst van mijn stereo (dus met koptelefoontje) hoor ik het gebrom.[/quote:42e00bb36f] Zit daar een antennekabel aan vast? Zo ja, trek die eerst los en controleer of de brom weg is. Hopelijk is je computer geaard. In het algemeen is er dan een potentiaal verschil tussen de nul van de computer en de nul van de antenne aansluiting. Zoals Gerben al zegt, een andere geluidskaart is dan zeker niet de oplossing.
Link naar reactie
hallo, dit probleem heb ik ook gehad met mijn creative sb 128 pci, en bij mij was het probleem dat er op het moederbord ook een geluidskaart zat wat wel softwarematig maar niet hardwarematig uitgeschakeld was, en dit moest met een jumpertje gebeuren, als je nog een boekje van je moederbord heb kan je eventueel zien waar je zo´n jumpertje moet plaatsen. Als dit ook jou prob is!!!! maar dan heb je weer een weg ingeslagen wat het mischien kan zijn. zoek en zij zult vinden :cry:
Link naar reactie
[quote:d67f35dd28="xanderweb"]Alle apparaten zitten op een geaardstopcontact. Ik snap eigenlijk niet helemaal wat je ermee bedoelt.[/quote:d67f35dd28] Van de PC begrijp ik : die hebben een geaarde snoer. Heeft je versterker ook een geaarde snoer ? Wat zit er nog meer aangesloten op je versterker ? Audio out van je TV ? Schoot me iets te binnen : als al het andere niet helpt : verplaats de SB naar een ander PCI slot. Liefst de eerste die je kan gebruiken
Link naar reactie
wrom de eerste?? omdat deze niet tussen twee pci sloten zit, tegen de storing, maar dan zit ze wel dichtbij je agp slot , en als daar en leuke videokaart inzit en je gebruikt onder je eerste pci een(bv) pinnacle firewirekaart, kan dat ook weer storing opleveren. ppppfffffffffffffffffffff lang leve de pc
Link naar reactie
ALs een brom in de luidspreker hoorbaar is dan is net zo met foutzoeken in de computer, enige systematiek handig. Dat betekent dat de meest uitgebreide situatie (zoals je nu gebruikt) niet zo geschikt is om de oorzaak te achterhalen. In principe dus computer en versterker van elkaar loskoppelen. Ook geen verdwaalde kabeltjes tussen de versterker en de computer laten zitten. Bromt de kaart nog, dan doet de versterker er niet toe en dan moet je je concentreren op die computer. In dat geval (goede suggesties trouwens), de drivers misschien vernieuwen, de kaart verplaatsen, en heel misschien toch een andere kaart proberen. Is er dan geen brom hoorbaar, dan weet je dat de computer in orde is. Elke verandering daarin, daar hoef je dan geen tijd in te steken. Als na verbinding van de computer met de versterker de brom optreedt, dan zijn er twee mogelijke oorzaken (en misschien nog wel veel meer). Of de verbindingskabel zelf is niet in orde (massa breuk of zo), of er is ergens een aardlus aanwezig, gecreëerd door 1 of meer kabels tussen de computer en de versterker. De computer is geaard, dan is een belangrijk gegeven. De versterker ook? Dat is meestal niet nodig, maar het zou geen kwaad mogen doen, behalve dan dat het een aardlusje creeert. ALs de kabels okay zijn, verwacht ik overigens geen hoorbare brom.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...