Ga naar inhoud

Centerspeaker werkt niet


Aanbevolen berichten

Ik heb een Creative Sounblaster Audigy en een 5.1 speakerset (Creative Labs 5100). Eerst deed het centerspeakertje het gewoon goed onder WinXP maar toen ik m'n PC opnieuw had geinstalleerd, weigerde hij om maar een geluidje uit te braken. Eerst hardwarematig gezocht: op de subwoofer het stekkertje van de centerspeaker met een andere verwisseld. Resultaat: het verwisselde boxje doet het nu niet, center wel. Ligt dus aan de software. Speakers weer goed aangesloten en configuratiescherm geopend. Bij eigenschappen van multimedia staan de instellingen op 5.1 speakers. Dan naar de eigenschappen van AudioHQ (deel van de geluidskaartdrivers). Daar ook alles op 5.1 speakers gezet. Vervolgens op de knop testen geklikt. En wat bleek: de centerspeaker en tevens de rest van de speakers werken gewoon! Maar de rest van de computerapplicaties (games, media player, anything) laat gewoon niks horen via de center speaker. Zelfs DVD's met 5.1 geluid niet! En het moet kunnen want voorheen werkte het gewoon (dus windows media player liet geluid via alle 5 (en subwoofer) speakers geluid horen! Wat moet ik aanpassen om de centerspeaker werkend te krijgen?
Link naar reactie
Mischien ietsje off topic, maar aangezien jou centre speaker het weer doet is t mischien toegestaan. Ik wordt namelijk horensdol van Desktop Theater 5.1 DTT2500 De centrespeker is ook bij mij weggevallen. Inmiddels heb ik een nieuw mobo aangeschaft en vond het on-board geluid erg tegenvallen (stotterig, blikkerig, kortom, slecht. Ik heb daarom mijn Soundblaster 5.1 Player er weer ingezet, maar wonder bovenwaonder krijg ik nu helemaal geen geluid meer uit m'n setje. Alleen m'n koptelefoon werkt nog, de microffon ook niet. De site van Creative lost niet echt iets op, omdat ik werkelijk door de driver bomen het bos niet meer zie en derhalve ook niet weet welke drivers ik nu moet installen. Los daarvan vertrouw ik de hardware niet meer helemaal. Kortom: hoe te beginnen het probleem te tekkelen, welke drivers moet ik hebben (win XP) en wie weet raad?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...