Ga naar inhoud

Aansluiting voor hoofdtelefoon


Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren een Creative Live 5.1 kaartje gekocht. Mijn geluid was vroeger onboard, en had een frontje bij het bord gekregen met 4 usb en een aansluiting voor hoofdtelefoon. Nadat ik de onboard sound heb moeten uitschakelen in de bios, wil de koptelefoonaansluiting vooraan dus ook niet meer werken. Dit vind ik wel vervelend, want nu moet ik iedere keer de pc uithalen om de stekkers te verwisselen. Bestaat er niets op aan te sluiten op de geluidskaart zodat ik terug een front-hoofdtelefoonkanaal heb. De gewone speakers zouden wel moeten stoppen als de hoofdtelefoon ingeplugd word. Iemand een idee ? bedankt !
Link naar reactie
Het meest eenvoudige is een splitter kopen, dat is zo'n koptelefoon stekker (male) aan de ene kant, en aan de andere kant 2 koptelefoon stekkers (female). Dan kan je een verlengsnoertje doen in 1 van die 2, waarbij je het uiteinde op je bureau legt, zodat je er makkelijk bij kan. Het andere gat daar doe je jouw pc speakers in. Alleen worden je speakers dan niet automatisch uitgeschakeld. Wat ook kan, is zelf iets in elkaar solderen. Je koopt een koptelefoonstekker met ingebouwde schakeleaar (female), en 2 gewone koptelefoonstekkers (1 male en 1 female). Daarna soldeer je dat zo in elkaar dat die gewone uitgang uitgeschakeld wordt zodra je in die geschakelde stekker je koptelefoon stopt. Is op zich ook niet echt moeilijk, als je een beetje handig bent. Volgens mij kan je zoiets niet kant en klaar kopen. Maar je hebt dan wel een automatisch uitschakelende pc-speakerset. Misschien kan je die vooruitgang van je on-board geluidskaart omsolderen. Ik bedoel dus dat je dat stekkertje gebruiken dat in het voorfront van je pc zit, wat je vroeger voor je on-board geluidskaart gebruikte.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...