Ga naar inhoud

MIMIMUM-EISEN PC voor INBOUW DVD-BRANDER???


Aanbevolen berichten

Voor de brander heb ik zelf geen systeemeisen gezien, hoewel een P166 wel erg licht is. Ik zou zo geen echte reden kunnen verzinnen waarom het niet zou kunnen. Of het praktisch en verstandig is? Alleen als je video wilt branden, denk ik dat je dat wel kan schudden. Niet om het branden op zich, maar meer om de benodigde CPU capaciteit om een bestand voor te bereiden. En ja, dan komt die discussie weer wat prettig werken is. Ik denk even aan mensen die W98SE op een 486 met 16MB prettig okay vinden. Ik reken mij niet tot die groep.
Link naar reactie
[quote:1ee79e6b2f]Voor de brander heb ik zelf geen systeemeisen gezien, hoewel een P166 wel erg licht is. Ik zou zo geen echte reden kunnen verzinnen waarom het niet zou kunnen. Of het praktisch en verstandig is? [/quote:1ee79e6b2f] Een P166 kan nooit zoveel data doorsturen naar de dvd-brander. 2x cdbranden is toch wat minder data dan 2x dvd branden. Een programma opstarten ondertussen kan al helemaal niet. Ook is het te betwijfelen of in een P166 de harde schijf snel genoeg is. Zit vast niet de meest recente hd in. ps. fruittella, doe volgende keer je Caps Lock uit, het staat zo schreeuwerig.
Link naar reactie
mwah, ff rekenen: 2x dvd is 20 Mbit/sec:8= 2,5 Mbyte/sec Dat is zelfs voor een 486 nog wel te genereren. Evengoed zijn er wat "items" waarop het hele feest kan mislukken. Die data moet van een hd af worden gehaald en naar de brander worden gestuurd. Als het oude systeem geen DMA(2) beheerst ( en dat is meestal het geval) dan zal die data via de cpu lopen en mogelijk/waarschijnlijk de brandersoftware doen haperen. Nou hebben tegenwoordig alle branders burnproof maar ja , je wilt geen dvd branden waarbij de burnproof 150X in werking is getreden, als het ff kan moet een bufferunderrun toch liever geheel worden voorkomen. Zou de pc DMA goed beheersen dan zou het in principe niet zo'n probleem moeten zijn, maar ja.... De oplossing zou een PCI/IDE adapter zijn van bv Promise, deze beheersen geheel autonoom DMA en de aanslag op de cpu is in dat geval minimaal. Een filosofisch probleem welke daarbij optreed is of je een onderdeel in een oude pc moet stoppen welke meer waard is dan de hele pc. En dan heb ik het nog niet over de dvd-brander.... Ik zou zeggen: als je van een uitdaging houd dan ga je ervoor maar als je een beetje verstandig bent dan tik je eerst eens een wat meer potente pc op de kop, de rest heb je allemaal al dus een barebone zou voldoende zijn en die worden voldoende tweede hands aangeboden voor een relatief zacht prijsje. Iets van P2 a P3 op 500 Mhz bij voorkeur op een BX440 mobo zou voldoende zijn, sdram kost geen drol dus kan je er daarvan 512 mb in stoppen, dan heb je een aardig pctje waarmee je alles kan doen. Blijft nog steeds het video bewerken (als je video dvd's wilt maken) , daar is vaak zelfs een P4 2 Ghz nog niet snel genoeg, je moet dan dus lang wachten voordat je projectje klaar is, heb je geld genoeg dan hoef je minder te wachten, heb je geen geld genoeg dan zul je wat meer geduld moeten hebben.........
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...