Ga naar inhoud

hulp bij installeren dvd speler


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn computerkennis zwaar overschat ! Heb een dvd speler gekocht en wilde deze zelf installeren. De uitgangen digital en analog audio zeggen me absoluut niks: digital audio : 2pins analog audio : 4 pins Wat is nu het verschil tussen digital ( 2pins uitgang) en analog ( 4 pins) Welke kabel(s) heb je nodig en waar moeten deze op worden aangesloten ? Bij de speler werd geen enkele kabel meegeleverd Bijna radeloos wacht ik op het verlossende antwoord.... dank bij voorbaat
Link naar reactie
Ik zou zeggen: ga terug naar de winkel waar je de dvd speler gekocht hebt en zeg dat ze vergeten zijn het audiokabeltje mee te leveren. Dat hoort er gewoon bij te zitten. Als ze erg moeilijk doen, kan je het kabeltje kopen, kan niet veel kosten. Tenzij je een een of andere super geluidskaart hebt, kan je er van uitgaan dat je anarloog geluid hebt. Dan krijg je een kabeltje met twee platte stekkertjes, met elk vier gaatjes. De ene duw je in je dvdspeler (is maar een plek voor) de andere duw je in de cd-in ingang van je geluidskaart, of als je die niet hebt, in de cd-in ingang van je moederbord. That's it. Emile
Link naar reactie
[quote:e8f48a12ff="Knepsel"]Tenzij je een een of andere super geluidskaart hebt, kan je er van uitgaan dat je anarloog geluid hebt. [/quote:e8f48a12ff] Daar hoef je geen supergeluidskaart voor te hebben hoor. Zelfs m'n ouwe soundblaster AWE64 (die ik al eeuwen niet meer heb) had al een digitale aansluiting voor cd audio (simpel 2 aderig kabeltje).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...