Ga naar inhoud

tv-out activeren met gf4 mx440


Aanbevolen berichten

Hoi, Hoe activeer ik tv-out met een creative gf4mx440-kaart? Bij de vorige installatie van een gf2 mx400- kaart (alleen de 1ste x) kreeg ik bij geavanceerde beeldscherminstellingen een heel keuzemenu erbij, waarin ik o.a. het signaal naar de tv kon omzetten. Na een herinstallatie was dat menu verdwenen en ik krijg het niet meer terug. Tvtool werkt niet met een gf4 mx440, vanwege de nv/17 tv-chip. Handig zou sowieso zijn om te weten hoe het met nvidia zelf werkt, de zwarte randen om het beeld van de tv *eventjes* daargelaten. wie weet van wanten?
Link naar reactie
Die instellingen zouden gewoon in de beeldscherm-instellingen te vinden moeten zijn. Ik neem aan dat je na die herinstallatie niet de "standard VGA"-driver of de Nvidia Detonator-driver gebruikt? Hier zit de TV-out functie niet in. Voor die functie heb je volgens mij namelijk de drivers van de kaart-fabrikant nodig. Greetz!
Link naar reactie
Deze nvidia-drivers heb ik geprobeerd: 41.09, 43.45, 44.03. Inderdaad bied creative gewoon de detonator aan. Het lijkt net alsof dat 'gelikte' menutje in de geavanceerde beeldscherminstellingen eerst geactiveerd moet worden, of apart geïnstalleerd.. als ik nieuwe drivers installeer, kunnen niet eerst de standaard vga-drivers geïnstalleerd worden, (tenminste, zoals die in w98se altijd werden aangeboden). xp komt meteen met zijn eigen variant gf4 mx440-drivers. Uitzoeken uit de lijst levert diezelfde drivers op. Ook als ik de kaart in device-manager verwijder en herstart, komt 'ie meteen met z'n win-gf4-drivers op de proppen. Doe ik daar iets verkeerd? ps. in onderstaande mist bij mij de volgende mogelijkheid: Click Device Settings and *choose TV display* Using TV Out of the graphics card: Connect your TV to the TV Output socket of your Creative Graphics card Select Start - Settings - Control Panel - Display - Settings and click Advanced If you have a GeForce 4 MX, GeForce 4 Ti or GeForce 2 MX card, do the following: Select nView tab and click Detect Displays option Click Device Settings and choose TV display Click Apply If you have a GeForce 256, GeForce Pro, GeForce 2 GTS, GeForce 2 Pro, GeForce 2 Ti, GeForce 3 or GeForce 3 Ti card, do the following: Select the Device Selection Tab Choose TV Out Click Apply
Link naar reactie
Heb exact het zelfde probleem gehad als jij. Na ontzettend veel geklooi heb ik het als volgt op kunnen lossen:eerst alles van nvidia grondig verwijderen, ook het register schoonmaken. Daarna de drijver opnieuw installeren. Als het goed is, heb je nu dat tabblad weer. De tv op Pal-G zetten(dat begrijp ik eigenlijk niet, zou volgens mij voor Nederland Pal-B moeten zijn, maar goed.) En tenslotte je tv als primaire beeldscherm instellen. Hoop dat het zo ook bij jou lukt. succes! Emile
Link naar reactie
Hey Knepsel, dat klinkt goed! Ik kan het vandaag niet uitproberen, maar zal onmiddellijk posten of het bij mij ook werkt. Het gekke is (inderdaad), dat ik het tabblad in het begin wel had. Misschien dat de installer denkt dat het er nog staat ofzo. Volstond het bij jou om alleen de regkeys te verwijderen waarin de naam nvidia / nview voorkwam? Heb jij ook een gf4 mx440, dwz een videokaart met nv17 of nv/18 tvchip? Ik ben nog op zoek naar een tvtool-achtige oplossing voor het matige tv-scherm gebruik van nview.
Link naar reactie
Ik had inderdaad ook dat probleem van dat verdwenen tabblad, waardoor je dus niks meer kon instellen. In het register moet je idd alleen nvidia keys verwijderen. Zoals je w.s. wel weet is rommelen in je register nogal link, dus doe absoluut niet meer. Heb dezelfde videokaart en er bestaat, voor zover ik weet, geen ander proggie voor. Ben helaas bang dat we moeten wachten tot nvidia het fatsoen heeft een goed programma te ontwerpen. Ik had eerder een Kyrokaart en daarbij werkte de tv-out perfekt(helaas niet onder Linux :evil: )
Link naar reactie
Knepsel, even een vraagje over regkeys verwijderen. Is dit de juiste volgorde? drivers uninstallen, herstarten, vga-drivers installeren, register-entries van nvidia verwijderen, herstarten en dan opnieuw de nvidia drivers installeren; of moet je na het verwijderen van de nvidia-register-entries windows juist *niet* herstarten? Dat zou namelijk nogal een wereld van verschil kunnen uitmaken, maar ik heb totaal geen verstand van het register. __________________ follow-up: na het doorlopen van de 1ste volgorde zijn er geen rampen gebeurd, maar het probleem is ook niet opgelost. Er is wel iets bijgekomen: Aan de rechterzijde van mijn beeldscherm verwdijnt de cursor van het beeld, alsof het doorloopt. Pas na een stukje slepen komt 'ie terug.
Link naar reactie
[quote:2815b4d6b7="bluebear"]Er is wel iets bijgekomen: Aan de rechterzijde van mijn beeldscherm verwdijnt de cursor van het beeld, alsof het doorloopt. Pas na een stukje slepen komt 'ie terug.[/quote:2815b4d6b7] Dat is de fout van Nvidia Nview® , zorg er gewoon voor dat als ge met een monitor werkt, je de andere uitgeschakeld hebt... Anders breidt hij uit naar een 2de beeldscherm.
Link naar reactie
Klopt! Iedere installatie van detonator wordt er een plug&play monitor en een default-monitor geïnstalleerd. Dus kabel lostrekken en tv uitzetten zou moeten helpen? Ik dacht steeds dat nview de tv voor default monitor aanzag, oid. Misschien heb ik het eerder onhandig geformuleerd. Met de huidige status quo: geen gf4 mx 440-tabblad in beeldscherminstellingen geen dual-view geen clone steeds 2 monitors die worden geïnstalleerd, terwijl er maar 1 is. In faq kon ik hierover ook niet echt iets vinden. Ik heb wel oudere detonators geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat. Het gaat me nu ook niet om de snelheid. Ik heb Detonator R.I.P. geprobeerd het register schoon te maken na het verwijderen van de nvidia-drivers, maar dit progje laat wel 2 strings staan. Nasty File Remover haalt alleen de windows gf-drivers eruit: niet nodig en misschien zelfs ongewenst.
Link naar reactie
Ik gebruik zelf het proggie RegCleaner ([url]www.jv16.org[/url]) om het register schoon te maken. Werkt perfekt. Het maakt ook een backup van alles wat je er uit gooit, dus je kan het altijd weer herstellen. Ik heb eerst de drivers geuninstalled, daarna met de zoekfunktie gekeken wat er nog aan nvidia rommel op de schijf zat, dit verwijderd en daarna het reg. schoongemaakt. Dit alles zonder tussentijds te herstarten. Heb tussendoor geen vga driver geïnstallleerd, beeld krijg je toch wel via de onboard video chip. Daarna heb ik de nvidia driver weer geïnstalleerd en voila, het tabblad was er weer.
Link naar reactie
Zo. Om de thread af te ronden: Op bovengenoemde manieren heb ik geen oplossing gevonden. Alleen het register schoonmaken met regcleaner heb ik niet geprobeerd, detonatorR.I.P. daarentegen wel. Ook de tv uithouden en de svhs-kabel loskoppelen voorkwam niet dat nview 'denkt' dat er 2 monitors zijn geïnstalleerd. Misschien dat het daar mis zit, dat er meer gewist moet worden. Pas na een nieuwe installatie van xp (vanwege iets anders), kreeg ik alles weer in de oorspronkelijke staat (d.w.z. zoals de configuratie is na een eerste installatie). Eind goed al goed. Toch ben ik wel benieuwd of er andere geforce-gebruikers zijn die wel eens dezelfde ervaring hebben gehad. beste groeten, BB.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...