Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik wil een dvd-speler (stand alone, huiskamer) kopen, die jpg en mp3 ondersteunt. Mijn vraag is: Kun je deze bestanden ook op een DVD-schijf branden, ipv een CD-Rom, en die dan ook afspelen op de DVD speler??? Hier past natuurlijk veel meer data op, dus dat zou handig zijn. 2e vraag: Kun je de op schijf gebrande jpg en mp3 bestanden ook in mappen plaatsen, en toch nog afspelen, of moet je alle bestanden in d :roll: e "root" zetten van de DVD of CD-Rom?
Link naar reactie
je kan bijvoorbeeld in nero dat gewoon doen ... eigenlijk net zoals op cd branden ... als je dvd dat niet ondersteund (mpeg2) kun je er altijd nog een vcd van branden en een soortement van slideshow maken .... moettie wel dus vcd (mpeg) ondersteunen. Doen de meesten tegenwoordig voor nero heb je trouwens wel een mpeg2/dvd plugin nodig .... da van die mappen zouk nie weten ....
Link naar reactie
Je kan tot 1 niveau gaan. De mappen vormen een soort menu lijst, je kiest een item (eigenlijk een map), vervolgens wordt de inhoud (de JPEG bestanden) 1 voor 1 weegegeven. Dat laatste afhankelijk van de gekozen functie dat wel. Voor MP3 geldt hetzelfde. Overigens lijkt me het plaatsen van alle bestanden in de root niet zo handig. Vaak passen er al zo 600 JPEG's op een CDRom, je zult maar net nummer 500 willen bekijken. Aantal natuurlijk wel afhankelijk van de resolutie en compressie. Voor de MP3's is het aantal wat kleiner, pakweg 100 per CD-Rom. TJa, is een schatting kan meer of minder zijn, beetje afhankelijk van compressie en tijdsduur. Op een Dvd past pakweg 6 maal zoveel, tja, ga maar eens op zoek naar JPEG nummertje 3000 ... De gemiddelde Dvd speler zal niet zo snel zijn. En ja, dan moet je dus ook nog al die bestanden een naam geven ...?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...