Ga naar inhoud

film vanaf cd op de televisie speelt in verkeerde formaat af


Aanbevolen berichten

wanneer ik de cd op de tv wil draaien, speelt de film zich niet af zoals opgenomen, in de 16:9 breedbeeld formaat. Maar wordt deze afgespeeld in de 4:3 formaat. Geen zwarte balk boven en onder dus. Oftewel de zijkanten van het beeld worden naar het midden gedrukt, en boven en onder van het beeld worden gerekt. op de tv kan ik de afspeel instellingen niet aanpassen. ik heb geprobeerd de .AVI om te zetten in MPEG met TMPGEnc maar deze ziet de .AVI als "Unsupported file format" en wil er niet mee verder. ik brand een .AVI film op een cd als VCD. brand software is Nero. geinstalleerde codec is FFDSHOW. Hellup!!! ?
Link naar reactie
zonde dat je dat op vcd doet, zeker als het divx films zijn ... als je aan de nero mpeg 2 plugin kan komen kun je op svcd branden das veel en veel beter ... kan het zijn dat je niet de goede codecs heb en dat daarom tpm het nie zo fijn doet ... probeer eens gewoon de xvid en/of divx codec te installen ... op zich ben ik nooit weggeweest van FDDshow ... je kunt ook die dvd speler kopen die divx kan afspelen ... 8) heeft inmiddels al een wat goedkoper opvolgertje gekregen ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...