Ga naar inhoud

Kwaliteit geluid: PC versus Stereotoren??


Aanbevolen berichten

Beste allemaal, Ik heb het idee dat het geluid uit mijn PC veel slechter is als uit mijn stereotoren. Met name bij de hogere frequenties (schelle tonen) gaan mijn speakertjes (Creative 2400) alsmede, maar in mindere mat, de aangesloten hoofdtelefoon (Sennheiser) nogal snel kraken. Mijn vraag: is dat normaal, of ies er iets aan te doen? Mijn systeem: + onboard geluid (Abit it7-Max V2) + Creative 2400 2.1 speakerset Alvast bedankt voor de moeite. Groeten, Marcel
Link naar reactie
Een stereotoren is ervoor gemaakt om glasheldere muziek te laten horen, een computer niet. Dus meestal zal het geluid van de stereo beter zijn dan van een computer. Voor dat kraken is wel een oplossing: zet de volumeregelaar in windows niet op het hardst, maar op ongeveer half, dan klinkt het heel wat beter.
Link naar reactie
Zelf merk ik geen enkel verschil tussen mijn pc en mijn audioset. Maar ik heb mijn pc digitaal aangesloten op mijn audioset, vandaar, en gebruik ook geen pc-speakersetje. Zo'n on-board geluidskaart met een standaard koptelefoon connectortje kan je niet vergelijken met een losse geluidskaart met een vergulde tulp sp-dif connector (digitaal-coaxial). Verder ben ik van mening dat een pc speakersetje nooit zo goed is als een goede dolby digital audioinstallatie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...