Ga naar inhoud

DVD+RW schijfjes voor NEC DVD+RW ND 1100A


Aanbevolen berichten

Zojuist voor de 3e maal een Imation +RW schijfje beschreven. Het eindresultaat lijkt okay. Er is wel een maar (misschien ook wel 2): - Ik had eerst met ECDC 5 (WinXP) een quick erase uitgevoerd, vervolgens als +R gebrand. Bij een toevallige test, viel mij op dat de inhoud van de nieuwste map onjuiste informatie bevatte. De nieuwste informatie stond er niet in, wat oude informatie dat nooit in die map had gestaan, stond er wel in. - Vervolgens een full erase gedaan met Nero Express (WinME) en opnieuw gebrand. Het eindresultaat lijkt nu okay. Het viel me op dat ik geen sessie kan importeren, ofwel ik zie op dit moment geen mogelijkheid om een multi-sessie DVD te maken. Ik meende dat dit met een +R(en +RW) schijf mogelijk zou zijn.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ben je al wat wijzer geworden? Het branden van +RW lijkt me inderdaad toch niet vanzelfsprekend. Ik vraag me af in hoeverre de brandersoftware hier een rol speelt. Met Nero Express kan ik +RW merk Sentinel en Imation opnieuw beschrijven, maar het valt me op dat de inhouden van bepaalde mappen zonder foutmelding niet worden opgeslagen als ik ECDC 5 of 6 gebruik. Deze fout lijkt me toch echt een software probleem. Met NeroExpress gaat het wel goed. Maar er verschijnt wel een foutmelding voor 1 bestand die volgens mij wel goed op de schijf staat. Tja, dit heeft meer te maken met de schijf zelf, lijkt me. Ga nog wat experimenteren met video Dvd's. Oh ja, het importeren van sessie's gaat met NeroExpress en ECDC nu "bijna" automatisch. Ik kan dus later gewoon data toevoegen aan de schijf. Tja, een kwestie van de handleiding lezen en gewoon proberen ...
Link naar reactie
Ik heb een NEC 1100A Firmwareversie 1A0 Met het beschrijven van DVD+R discs geen enkel probleem. Ik heb reeds diverse merken, goedkope en dure toegepast. Het lukt mij echter niet om een DVD+RW te beschrijven. Zowel de Platinum 4,7 GB multispeed als de Imation DVD+RW (aangeschaft na de positieve klanken op dit forum) wordt geweigerd. De disc wordt onder Nero 5.5.10.28 goed gezien en als leeg medium gedetecteerd. Bij aanvang van een branproces liojkt het goed te gaan. Nero start met formateren (waarom..???) Daarna een melding dat dit goed is gegaan Nero start daarna het brandproces en daarna een foutmelding : Illegal Medium Wie biedt uitkomst ?
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
De afgelopen maanden diverse merken DVD+RW aangeschaft en getest op de NEC 1100A. Het probleem bleef echter bestaan. Ten einde raad heb ik contact opgenomen met mijn leverancier en het probleem uitgelegd. Afgelopen dinsdag ben ik terug geweest en is mijn NEC 1100A bekeken. Ook op de technische dienst van de leverancier stond men voor een raadsel. UIteindelijk is mijn NEC 1100A omgeruild voor een NEC 1300A welke momenteel dezelfde aanschafprijs heeft als enige maanden terug de 1100A. Garantie, service van het bedrijf !!! en dat na 4 maanden..... Thuisgekomen gelijk de verschillende DVD+RW's geprobeerd Nashua, Imation, TDK, Sony, Fuji, Platinum, Verbatim Alles werkt nu... Schijnbaar was het bij mij toch een hardware/firmwareprobleem. Het bedrijf : Alternate, Ridderkerk
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...