Ga naar inhoud

Video playback niet vloeiend


Aanbevolen berichten

Alle videobestanden (mpeg, avi, wmv,...) spelen niet vloeiend af. Met geluid geen problemen, maar bij het beeld worden iedere seconde ofzo 1 of meer frames niet getoond, wat een schokkerig effect tot gevolg heeft. Dit is altijd al zo geweest op mijn computer, ik dacht eerst dat het normaal was maar op een andere comp spelen mijn videobestanden perfect vloeiend af. Ik weet wel dat DMA van mijn schijven, die in RAID 0 staan, [b:f773ca6967]niet[/b:f773ca6967] aanstaat, ik weet niet eens of dit mogelijk is (ik vind geen optie in windows systeem). DVD's spelen wél vloeiend af, DMA voor DVD-rom staat [b:f773ca6967]wel[/b:f773ca6967] aan. Ben wel niet zeker of DMA hiervoor de reden is.
Link naar reactie
Is zo bij elke player die ik ooit geinstalleerd heb, quicktime en realplayer heb ik er niet op staan. Bij streaming video is het beeld niet schokkerig, maar dat kan zijn omdat het beeld dan zodanig klein is... Laatste drivers voor mijn ATI Radeon 8500LE zijn geinstalleerd. [url=http://www.ati.com/support/faq/vidplaychoppy.html]De faq van ATI[/url] is niet echt een grote hulp. Ik heb ondertussen m'n swapfile al op minimum 320 en maximum 320 gezet (i.p.v. windows ze te laten beheren), en het ziet er al iets vloeiender uit, misschien is het gewoon omdat ik het [b:4d7518113c]wil[/b:4d7518113c] zien. Ik denk dat ik verder moet kijken om DMA aan te zetten (indien mogelijk). Iemand een idee hoe dat te doen met een RAID 0 configuratie?
Link naar reactie
Zit nog steeds met een athlon 800 mhz opgescheept, maar ik schakel zo veel mogelijk software uit bij het afspelen van videobestanden. Ik gebruik windows ME (met win98 heb ik teveel USB problemen). Er is maar 1 apparaat in apparaatbeheer voor mijn 2 schijven: HPT37x RAID 0 Array, en daar is geen DMA optie aanwezig.
Link naar reactie
Ik heb 128 mb SDRAM (133 mhz). Door alles af te sluiten lijkt het probleem wel minder erg. Ik heb nu ook wel een probleem van trage refresh op tv. De onderste helft van het beeld wordt een fractie van een seconde later ververst, waardoor je in het midden van het beeld een horizontale scheiding kan zien. Zeer irritant, en het is vooral merkbaar, net zoals het vorige (en nog steeds aanwezige) probleem, als de camera beweegt. Ik vraag me echt af of mijn comp te traag is, er een verkeerde instelling of iets is, ik een slechte grafische kaart heb (ATI Radeon 8500LE, 64mb DDR ram)) of misschien is dit overal wel zo maar ben ik de enige die het merkt.
Link naar reactie
[quote:f0d220c5f9="juul"]Ik heb 128 mb SDRAM (133 mhz). Door alles af te sluiten lijkt het probleem wel minder erg. Ik heb nu ook wel een probleem van trage refresh op tv. De onderste helft van het beeld wordt een fractie van een seconde later ververst, waardoor je in het midden van het beeld een horizontale scheiding kan zien. Zeer irritant, en het is vooral merkbaar, net zoals het vorige (en nog steeds aanwezige) probleem, als de camera beweegt. Ik vraag me echt af of mijn comp te traag is, er een verkeerde instelling of iets is, ik een slechte grafische kaart heb (ATI Radeon 8500LE, 64mb DDR ram)) of misschien is dit overal wel zo maar ben ik de enige die het merkt.[/quote:f0d220c5f9] Die scheiding zie ik ook op mijn monitor bij mpeg1, op deze computer: amd duron1100, 512MB geheugen, geforce4mx440 64MB. Ik heb gisteren geprobeerd of die schokjes uit het beeld verdwijnen door meer geheugen in de computer te plaatsen (van 128 naar 256 MB op een amd duron 750) en dat is niet het geval. Wel is het zo dat de microsoft mediaplayer onder windows xp de videobestanden beter afspeelt dan xine onder linux, dus het zou kunnen liggen aan de player waarmee de bestanden worden afgespeeld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...