Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Waar het volgens mij allemaal om draait wat betreft cd-rom of dvd is of je veelvuldig in het buitenland gaat rijden ja of nee. Ik gebruik zelf een navigatiesysteem met cd-rom en bestel 1 x per jaar een update (want je weet 10% van het wegennet verandert per jaar). De update kost rond de 140 Euro. Ik heb zelf nog wat oudere cd-roms van de meest omringende landen. Heb ik een aantal malen gebruikt maar ik heb zelf meer baat bij de complete Benelux cd-rom. Ik heb wel begrepen dat de dvd uitvoering sneller is met zoeken maar bij mijn cd-rom versie heb ik in z'n geheel niet te klagen over de snelheid en heeft hij mij altijd snel en accuraat gebracht waar ik heen wilde.
Link naar reactie
Volgens mij is je vraag niet helemaal legaal op dit forum (kopieëren van originele data), maar ik snap je dilemma. Ik denk dat je het best voor de DVD versie kunt gaan; hoef je tenminste ook niet te wisselen als je van hier naar Italië kachelt. Dat initiële prijsverschil verdient zich terug op de lange termijn, mits je natuurlijk originele media zou gebruiken. Daarnaast lijken me die DVD's ook gewoon te kopieëren; als de CD's gewoon te kopieëren zijn (dus zonder rare beveiligingen) dan zijn de DVD's dat hoogstwaarschijnlijk ook. Rest alleen de vraag of dat soort systemen überhaupt CD-R of DVD-R (R+ of R-?) media lezen... Edit: BTW, wil je niet iedere topic titel met je eigen naam beginnen? Da's een beetje overbodig nl.
Link naar reactie
[quote:1743930017="phong huynh"]@Captain_Kansloos Het is legaal om originele data te branden, mits je de originele CD in bezit hebt. Je kunt toch beter altijd de originele CD thuis bewaren en de gekopieerde CD in de auto laten liggen. Mocht er in je auto worden ingebroken, dan kunnen zij alleen de computer en de gekopieerde CD meenemen en niet de originele CD. Het kleuren-beeldscherm laat ik natuurlijk niet in de auto liggen, maar dat is vanzelfsprekend.[/quote:1743930017]Dat ben ik helemaal met je eens.[quote:1743930017="phong huynh"] Via via heb ik vernomen dat alle nieuwe DVD’s tegen kopiëren zijn beveiligt. Dus dan zijn deze DVD-Schijfjes volgens mij niet te kopiëren. Daarom zou ik heeeeel erg graag willen weten of het iemand toch gelukt is. Mocht ik nu een DVD-Systeem bestellen/aanschaffen en het blijkt achteraf dat die niet te kopiëren zijn dan kan ik toch niet meer inruilen voor een CD-ROM-Systeem. Als je iets koopt dan moet je iets kopen wat goed is, anders blijf je maar kopen. Tevens is het best wel veel geld voor z`n apparaat in een auto.[/quote:1743930017]Lijkt me sterk dat alleen de DVD's beveiligt zijn tegen kopieëren, dan zouden CD's dat volgens mij ook wel zijn. Dan lijkt me de DVD versie alsnog het meest interessant, gezien originele media het goedkoopst/meest praktisch is.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...