Ga naar inhoud

Audio laat zich niet in VirtualDub apart van video scheiden?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik zit met het volgende probleem: ik heb een Xvid video omgezet naar Video-cd, na een half uur liep de audio niet meer gelijk aan de video. Nu kreeg ik een tip over het scheiden van audio en video met virtualdub, maar als ik de xvid-film open en kies voor "file>save wav" dan slaat-ie slechts een half uur audio op, terwijl de film 1,5 uur lang is. Wat doe ik verkeerd??? Alvast bedankt :cry:
Link naar reactie
Hallo, Ik heb net de nieuwste VirtualDub gedownload, 1.5.1., en deze versie komt met het openen van de xvid-film met de melding "VirtualDub has detected an improper VBR audio encoding in the source AVI file and will rewrite the audioheader with standard CBR values during processing for better compatibility". Ik kan nu de audio wel goed opslaan, het eigenlijke probleem was dat ik bij een vorige poging aan audio sync.probleem had na verloop van ong. een half uur van de film. Ligt de oorzaak in deze melding van VirtualDub? Zo ja, wat kan ik hieraan doen? :oops:
Link naar reactie
roodwit kan er ook over meepraten: vbr mp3 in een avi sucks-Bigtime. In een avi hoort nu eenmaal geen vbr mp3 te zitten, als je het er toch in stopt en het werkt dan is dat mooi maar als je zo'n film van het web haalt en er is 1 bitje beschadigd aan de avi structuur dan krijg je dit soort narigheid. Behalve zelf aan de gang gaan met een audio editter zit er inderdaad niet echt veel meer op dan een andere kopie van de film zien te vinden die wellicht die fout niet heeft ( en hopelijk dan weer niet op een andere plaats fout is)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...