Ga naar inhoud

sis tv-out geen kleur


Aanbevolen berichten

In mijn laptop zit een sis650 chipset. Nu heb ik deze met een s-vhs kabel en een converter stukje (naar scart) aangesloten op mn tv. Ik krijg alleen geen kleur. In de nieuwste driver van sis zitten wel wat hulpmiddelen, maar daar schiet ik niets mee op. In mn bios staat ingesteld dat het pal is. Via windows zie ik deze optie nergens om dit in te stellen. Weet nu dus niet zeker of ie inderdaad pal als output geeft. Wellicht is er een andere oorzaak dat ik geen kleur heb. Wie weet raad, alvast bedankt
Link naar reactie
Het s-video signaal bestaat uit twee signalen: het helderheid signaal (zwart-wit) en een kleur signaal. Je kunt een aansluiting van het helderheids deel op de standaard video ingang ('composiet' of 'video'; geen s-video) tot stand brengen waardoor je een zwart-wit beeld krijgt. Dit is niet je bedoeling, zorg er dus voor dat het s-video signaal correct wordt aangesloten op een s-video ingang en kies ook deze ingang op het tv-toestel.
Link naar reactie
bedankt voor je antwoord. Maar die converter stukjes zijn er niet zomaar. op een andere tv met een andere videokaart (geforce4) kreeg ik wel degelijk kleur. Wel was dat een wat geaanceerdere tv, maar het lijkt me dat ook op deze wel kleur te toveren moet zijn. Het gaat trouwens onder windows xp. Een andere optie heb ik niet want de tv heeft alleen een scart aansluiting en de laptop alleen een svhs uitgang.
Link naar reactie
U moet nagaan of de tv een s-video ingang heeft, zoniet dan moet u de video ingang (ook opgenomen in de scart bedrading) gebruiken nadat u het s-video signaal van de laptop heeft omgezet naar een gewoon video signaal, hier zijn electronische componenten voor nodig. (electronische componenten: condensatoren, weerstanden etc.) N.B. een eenvoudige mini-din (s-video) en/of tulp (video) naar scart converter leidt het signaal slechts van de ene aansluitbus naar de andere; er wordt geen verandering aan het signaal zelf veroorzaakt.
Link naar reactie
Ik weet dat het 2 verschillende signalen zijn, had ook eerst mn twijfels over dat stekkertje. Op mn sony tv kreeg ik wel kleur door middel ban het verbinden van mn svhs uitgang op mn geforce 4 naar de scart ingang van mn tv. Nu wil ik hetzelfde doen met de laptop via de sis650 naar een tv met enkel scart.. Ik vind het raar dat het nu dan ineens niet werkt op een andere tv.
Link naar reactie
De tv zelf moet S-video ondersteunen, doet ie dat niet dan kun je welliswaar een scart naart s-video verloopje op de tv aansluiten maar deze kan dan nog steeds niet met het s-video signaal omgaan met als resultaat een zwart/wit beeld. Zie het ongeveer zo: Als je in een mono radio een verloopje zet naar een stereo koptelefoon dan wordt daarmee de radio geen stereo, hij blijft mono.
Link naar reactie
Heb vanmiddag eens rondgevraagd bij een aantal winkels. Bij een winkel gaven ze als advies een verloopje van svhs naar tulp en dat die ngang van de scart te gebruiken, echter dit verloopje is in nederland niet te krijgen. De fabrikant van deze scartblokjes erkent dat het probleem bij bepaalde televisies voorkomt. De enige oplossing schijnt zoals eerder was geopperd een apparaatje ertussen te zetten. Iedereen bedankt voor de reacties, helaas heb ik gewoon pech.
Link naar reactie
Ik weet niet waar je woont, maar bij ons in de winkel in Utrecht zijn die verloopjes gewoon tekoop. Met en zonder kabel er tussen. Van male-svhs naar Tulp female Van male svhs naar Tulp male Van femele svhs naar Tulp female van female svhs naar Tulp Male eigenlijk zijn dus alle combinaties gewoon tekoop, en dat voor maar zo'n 6,5 - 7 euro
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...