Ga naar inhoud

XVID naar VCD problemen


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben al geruime tijd bezig om een Xvid-video om te zetten naar VCD. Ik heb met VirtualDub gekeken wat de video- en audiostreams zijn: de videostream is xvid (NTSC, 23,976 fps, 576x320) en de audio MP3, 48000 Hz, stereo. Ik heb de xvid-codec geinstalleerd. Als ik de xvid laad in Tmpeg encoder dan wordt de film wel omgezet (na enkele foutmeldingen, ik zet het formaat hier op NTSC-Film Video-cd), maar vervolgens heb ik geen geluid. Als ik probeer om de xvid eerst om te zetten naar Divx in VirtualDub, dan is het beeldkwaliteit van de output her en der heel "vlekkerig" en blokkerig. Geen gezicht dus. Bij het converteren naar divx in Virtual Dub zet ik video op fast recompress, ik kies voor codec de Divx 3.11 Low-motion codec, compression control op 80, data rate op 1400 kbps. De audio zet ik op full processing mode, MP3 op 128 Kbs. 48000 Hz. Wie weet raad? :(
Link naar reactie
Scheid de avi in video en audio met virtualdub.(audio:file/save wav het is dan een wav met mp3 indeling)(video: zet audio/no audio, video: directstream en dan save avi) Zet de audio(wav met mp3 indeling mbv goldwave om naar wav met pcm indeling 44.1 khz(!!!),16bit,stereo Laad de pcm-wav en vxid-video in tmpgenc en probeer het nog eens.......... Uitgebreide variant: ook de video decomprimeren. stel als compressie de huffyuv codec in save de video met full proces Huffyuv codec: http://www.math.berkeley.edu/%7Ebenrg/index.html Heb je wel een grote hd voor nodig, 90 minuten video wordt ongeveer 45 GB Dan met tmpgenc de huffvideo en pcm audio dcoderen naar mpeg
Link naar reactie
Alvast bedankt voor jullie hulp, ik had inmiddels al zelf audio en video gescheiden, eerst ondertiteling toegevoegd in virtualdub, toen de video gesaved met full processing naar Xvid (video was ook al Xvid), audio apart gesaved in virtualdub als pcm wave. Hierna alles omgezet in TMPGenc naar NTSC video cd (aangezien de avi al NTSC formaat was). Maar met het samenvoegen van wave en avi is er iets blijkbaar niet goed gegaan, gedurende het eerste half uur van de film loopt alles perfect synchroon, maar hierna gaat de audio steeds meer achterlopen op het beeld. Maar ik zal de audio eerst eens bewerken met Goldwave, wellicht dat het dan beter gaat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...