Ga naar inhoud

Directsound driver verrot en wil niet meer goed. ???


Aanbevolen berichten

Als ik in Winamp de DirectSound output kies, en dan Apparaat geschikt voor spelletjes, dan geeft hij deze error bij het afspelen: Bad DirectSound driver. Pleaexs install proper drivers or select another device in configuration. Error codeL 8878000A En in het venster als je die device selecteert staat eronder: error getting device info (device in use ?) Ik heb DirectX 8.1, en heb deze al overnieuw geinstalleerd, maar het helpt niet. Normaal zou je zeggen: Nou dan werk je toch met de primaire sounddriver ? Ja maar ik testte dit even in Winamp uit omdat mijn zelfgemaakte DirectSound applicatie ineens niet meer werkt, en het blijkt dus aan directx te liggen. Ik zie ook geen hardware- of stuurprogrammaconflicten of zoiets. Weet iemand wat ik eraan kan doen ?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb het hardwareacceleratie in DXDiag nu aan de praat, het schijnt dat je een wisselbestand aan MOET hebben staan om hardwareacceleratie in DS te krijgen bij mij. Ook alsi k in Winamp dingen afspeel en ik doe wat op de achtergrond (files kopieren), dan hapert het winamp geluid enorm. Dat komt denk ik ook door de hardware-acceleratie die niet aan staat. Ik moet er trouiwens bij zeggen , dat als ik in Winamp OUT_DS.DLL gebruik voor output en dat dan configureer voor 'apparaat voor spelletjes', dan krijg ik deze melding: error getting device info (device in use ?) en in DXDIAG staat onder geluid de volgende opmerking: Bestand CTPCI9X.VXD is niet digitaal ondertekend, wat betekent dat het niet is getest door Microsoft Windows Hardware Quality Labs. U kunt een ondertekend stuurprogramma eventueel via de fabrikant van de hardware verkrijgen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...