Ga naar inhoud

Info gevraagd:NEC ND-1300 DVD+r /DVD-r


Aanbevolen berichten

eh, is ie al te koop dan? [edit] sorry maar natuurlijk is ie al te koop. Hm, ik heb net gelezen dat Pioneer( de "uitvinder" van dvd-min) ook dvd+ drives gaat maken..... Dat betekent miz dat min-drives binnenkort wel zullen verdwijnen want pioneer is min of meer de drijvende kracht achter het min consortium. De noodzaak van een +/- brander verdwijnt dan natuurlijk...
Link naar reactie
Als je dus een min brander hebt en dit zou eruit gaan dan heb je pech.... Er zullen nog wel een tijdje schijfjes te koop blijven maar op een gegeven moment zal dit toch ophouden. Zolang je dus nog schijfjes kan kopen is er nix aan de hand... Het verschil tussen min en plus is technisch gezien minimaal, er zit wat verschil in de bestands opbouw. Er is dan ook technisch totaal geen probleem om een plus/min brander te maken, het is meer een geld kwestie. Het kleine verschil zorgt er overigens wel voor dat wat betreft het maken van video-dvd's een plus dvd een aantal voordelen heeft tov min.
Link naar reactie
Ik heb sins een week NEC ND1300A, het apparaat kostte 265 Euro en brandt en leest alle CD- en DVD-typen die er zijn (behald DVD-ram) volgens de specificaties. Na een week gebruik blijkt echter dat het apparaat zeer kieskeurig is voor merken DVD's: Arita DVD-R en Nashua DVD-R ziet hij bij mij als illegal medium DVD-RW van optomedia en DVD+R van Nashua kan hij probleemloos branden. Navraag op andere fora bevestigen het probleem: bepaalde merken werken wel, andere niet.
Link naar reactie
Ik heb een NEC 110oA. Naar verluidt een broertje van de 1300A Branden van CD-R, CD-RW en DVD+R geen enkel probleem. Als ik echter een DVD+RW , merk Platinum wil gebruiken wordt deze tijdens het branden door Nero geweigerd met de mededeling Illigal Medium ?? Welk merk DVD+RW geeft geen probleem ??
Link naar reactie
Ik heb zoals eerder gemeld een week de NEC ND-1300A, een "allesbrander" als je alle specificaties mag geloven en nog goedkoop ook! Maar.... het apparaat heeft (voorlopig?) beperkingen waar het gaat om de Merken (er is een lijst met "recommended medias", oftewel schijven van merken die zeker werken). Ik heb zelf enkele schijven uitgeprobeerd: Nashua, Arita en MMore, die werken dus niet ("illegal medium"). Een email naar NEC levert een antwoord dat dat klopt (Nashua wordt niet ondersteund). Kortom je koopt een auto en deze rijdt alleen maar op bepaalde merken benzine. Overigens zoek op het web en je vindt meerdere personen die met dit probleem stoeien, naast de recommended medias worden geval ondersteund: Datawrite +R, Zerodefex+R, Mirror+R, Zero Defex Xtreme-R Od de 1100 net zo gevoelig is weet ik niet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...