Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb niet zo veel ervaring met videobewerken maar ik neem wel eens films op met mijn TV kaart. Waar je naar moet kijken is de bitrate per seconde. Als je bijvoorbeeld een bitrate gebruikt van Mpeg2 @ 6 Mbit/s krijg je voor 2 uur opname een bestand van iets meer dan 5,4 gigabyte. Dit is DVD kwaliteit (resolutie van 720x576 pixels) met stereogeluid. Hiervoor gebruik ik de volgende formule: 6Mbit / 8= 0,75 Mbyte * 7200 seconden (=2uur) = 5400 Mbyte. Ikzelf neem meestal films van TV op in SVCD kwaliteit (2.5 Mbit/s) of DVD long play (3.5 Mbit/s). Vooral het laatste is meestal meer dan voldoende omdat TV uitzendingen doorgaans toch een lagere resolutie is dan DVD. Omdat ikzelf geen DVD brander heb zet ik de meeste om in DIVX om ze kunnen branden op CDR. Ik ben wel van plan om er een aan te schaffen maar ook mij is onduidelijk welke versie (-R of +RW) Wat ik dan wil is DVD's te kunnen branden die een huis tuin en keuken speler zonder problemen of moeten uitproberen kan afspelen. Wat bereft de aanschaf blijf ik nog afwachtend, ook vanwege de prijs. Tweelaags kunnen branden zou trouwens ook een uitkomst zijn :) Ik hoop dat dit je geholpen heeft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...