Ga naar inhoud

Goede video-in kaart


Aanbevolen berichten

Aangezien de satteliet-decoders voor een arme student als ik, net even iets te duur zijn. (ik kijk dan maar via de tv), ga ik me nu ff storten op een video-in kaart. Wat is eigenlijk een goede kaart, die niet al te veel centen kost? Hij is uitsluitend bedoelt om zelfgemaakte home-video's te knippen en te plakken en op cd opslaan.
Link naar reactie
Analoog of digitale video? Zelf heb ik alleen ervaring met het eerste. Ik maak gebruik van de video-in op de videokaart (Matrox Marvel G200 en MX460 videokaart). Voor digitaal volstaat in principe een Firewire kaartje. Verder heb je video-editing software nodig. Veel software is niet gekoppeld aan een stuk hardware en kan dus gewoon worden gebruikt. Soms zit er al geschikte software bij een USB webcam camera ... Nou ja, en dan zijn er nog veel meer mogelijkheden, maar dat laat ik aan de anderen over om je dat te vertellen.
Link naar reactie
BV. De meeste wintv kaartjes zijn gebaseerd op de BT 8xx chipset met Philips tuner en dus wat betreft kwaliteit identiek. Wat scheelt zijn zaken als stereo tv ontvangst, afstandbediening enzo. Overigens loopt de audio-in via de geluidskaart en dus is met een mono-model wel stereo video te capturen van een video bron zoals vhs,hi8 ed. Ook pinnacle maakt aardige tv kaartjes op BT8xx basis, werken meestal ook wel goed. Dan als laatste zou je nog je video kaart kunnen vervangen door een model met video-in, de resultaten zijn hiervan echter niet altijd even goed en ook wil het niet altijd goed lukken, niet geheel uitgewerkte drivers zijn meestal de oorzaak. video kaarten komen in zo'n hoog tempo op de markt en de video-in,video-out is meer een extraatje zodat fabrikanten niet altijd even veel aandacht besteden aan dat gedeelte van de driver. Wintv kaarten met BT 8xx chip bestaan al zo'n 5-6 jaar en zelfs de eerste modellen kaartjes (zoals mijn oude Primo) draaien nog steeds uitstekend op de laatste driver/software, deze drivers/software zijn dus wel aardig uit-ontwikkeld.
Link naar reactie
www.informatique.nl , €7.50 rembourskosten (betalen aan de postbode) : je loopt bijna geen risico , je betaald pas als je het pakje in je handen hebt en de kosten vallen best wel mee, informatique is overigens een zeeeer respectabele zaak met goede service en snelle levering, een aanrader. Ook veel voorkomend en goedkoop : Salland : geen aanrader als je haast hebt, wel goedkoop en goede afhandeling maar ze leveren niet binnen de afgesproken tijd. Je vind er nog (veeel) meer op tweakers net. http://www.tweakers.net/pricewatch Handig: achter het artikel dat je zoekt staat de rembours prijs die je dus extra betaald bij rembours zending.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...