Ga naar inhoud

VCD met NERO of ULEAD DVD PLUGIN


Aanbevolen berichten

Hallo, Na het maken van een backup van een DVD met DVDX2.2 bekom ik 2 MPEG files, die ik met Nero als VCD kan branden. Op het einde van het branden geeft Nero een fout, maar de CD is toch leesbaar op een home DVD speler alhoewel die soms blokkeert: beeld staat vast en dvd speler blijft "spinnen". Op de PC met PowerDVD blokkeert die echter niet. Is de oorzaak hiervan DVDX, Nero of de DVDspeler ? En waarom geeft Nero voor de beide MPG files een fout na het branden alhoewel die toch af te spelen zijn ? Ik heb dan ook geprobeerd om via Ulead Mediastudio Pro 6.5 en de DVD plugin een VCD te maken. Daar krijg ik echter de melding: "select a DVD/VCD/SVCD compliant MPG file" alhoewel DVDX ingesteld was voor het maken van een VCD. Zelfs een MPG file gemaakt voor VCD met TMPGENC wordt door Ulead niet erkend als valabele VCD file. Wat is hieraan te doen ? Kent er misschien iemand een beter programma om een VCD te maken waar een menu mogelijk is ?
Link naar reactie
[quote:7826df60c8]Is de oorzaak hiervan DVDX, Nero of de DVDspeler ?[/quote:7826df60c8] Het ligt waarschijnlijk aan Nero. Als het aan de encoder lag zou hij namelijk helemaal niet willen branden. Een oplossing kan zijn om een ander brandprogramma te gebruiken. Easy CD Creator Platinum kan bijvoorbeeld ook VCD's branden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...