Ga naar inhoud

Satteliet tv (schotel) decoderen met de pc?


Aanbevolen berichten

Is het mogelijk mijn PC aan te sluiten op een schotel En dit signaal dan softwarematig te decoderen?. Ik heb een snelle PC met snelle HD door RAID dus hij zou dit wel aan moeten kunnen. Een extra decoder kopen voor mijn pc vind ik een beetje te duur. Wie weet er of er een programma bestaat dat het signaal kan decoderen wat bij de pc binnenkomt?
Link naar reactie
Als het goed is kan er vanaf de schotel gewoon een coaxiaal signaal komen, deze kan op de pc worden aangesloten dmv een tc kaart die je bijv bij de aldi voor 40 euro kan kopen. Dit zal echter netzoals bij chanel+ ruis opleveren en dus heb je een softwarematige decoder nodig. Mijn vraag: Is er zo'n softawarematige decoder of heeft niemand die gemaakt
Link naar reactie
Blijkbaar heb je nog wat uitleg nodig. De LNB: Low Noise Block converter. Zet het door de schotel opgevangen zeer hoogfrequente signaal (12,5 GHz) om in een signaal met een lagere frequentie (950-2150 MHz) zodat het door een coaxkabel naar de ontvanger getransporteerd kan worden. Dat is heel iets anders dan het signaal dat binnenkomt van een TV antenne of kabelaansluiting. Dus je hebt hoe dan ook een ontvanger nodig. Of het nu in de vorm van een PCI-kaart is of niet. Een gewone TV kaart heb je niets aan.
Link naar reactie
Misschien is dit wat? location: /homepage/produkte/produkte artikel TYPHOON TV SAT DVB-S CARD CI PCI -------------------------------------------------------------------------------- Art. No. 50689 Vorstellung In Verbindung mit einer digitalfähigen Satelliten-Antenne ist der Typhoon TV SAT Tuner DVBS die ideale Ergänzung für Ihren PC, um den Empfang von Satelliten-Digitalfernsehen, Stereo-Digital-Radio und Videotext zu ermöglichen. Und noch mehr: Mit dem Typhoon TV SAT Tuner DVBS sind Sie auch optimal auf "Internet via Satellit" vorbereitet. (Broadband Internet Technologie) Features: Philips Tuner Philips SAA7146AH Chipset Anschlüsse: Extern: F-Connector für LNB Anschluss Intern: CI- Interface Software: CyberLink PowerDVD Player Praktisch jedes DVD-Feature ist in PowerDVD integriert. Mit Funktionen wie Dolby-Headphone, Zoom, Pan & Scan und Mehrfach-Untertitel macht das Anschauen von DVDs so richtig Spaß. Durchdachte Zusatzfeatures wie bebilderte Bookmarks zeichnen den Software-Player zusätzlich aus. Ein erster Blick auf die Oberfläche des Players überzeugt, die wichtigsten Funktionen sind klar und übersichtlich angeordnet. Die Steuerung des Jog-Shuttle-Rades wurde sinnvoll zentriert und erlaubt nun auch, sich Bild für Bild vor und zurück zu bewegen. Falls Ihnen die Steuerung oder die Oberfläche nicht gefallen sollte, bietet der Hersteller Cyberlink über 39 kostenlose Skins zum Download an. Dort findet sich für jeden Geschmack etwas: Das Angebot reicht vom WinAmp-Clone bis zum Matrix-Skin. DVD-Genie unterstützt PowerDVD geradezu virtuos. Sie brauchen nur eine neue DVD in das Laufwerk einzulegen, und das kleine Tool wechselt automatisch den Ländercode. Auch Schwierigkeiten mit RCE-DVDs werden so problemlos überwunden. In Sachen Tonqualität ist PowerDVD ebenfalls herausragend. Es spricht praktisch jede Soundkarte an. Beschreibung Highlights: Neuer Dolby-Digitaldecoder mit besserer Qualität und verbesserter Decodierpräzision. Von Dolby Laboratory für 2/4/6-Kanal-Decodierung zugelassen Zusätzlicher Dolby Pro-Logic-Decoder für Verwendung von 4/6-Kanal-Soundkarten Erweiterter MPEG-Videodecoder für ein klareres Bild und ungewöhnlicher Anzeigequalität für VCD und DVD Firmeneigene Technologie für "Doppelte Untertitel" Neue i-Power-Seiten für das Neueste über DVDs und Ressourcen Von Microsoft WHQL (Windows Hardware Quality Lab) zugelassen für Windows Millennium, Windows 2000 und Windows 98 Digitalzoomfunktion Rückläufige Wiedergabe in Zeitlupe Sprachversionen DE, EN, FR, SP, IT - weitere in Vorbereitung GlobeDVB - DolbyDigitalTM AC3 Aus- und Weitergabe über eine AC3-fähige Soundkarte - EIT Unterstützung (Short Event/Extendet Event Information) - 24Std Programm-Vorschau über die EIT (Senderabhängig) - Audio/Video-Aufnahme in PVA, MPEG2 oder direkt MPEG2+AC3 - Programmierbare Aufnahme über den Electronic Program Guide (EPG) - Sofortaufnahme möglich (Quickrecord) - Overlaydarstellung möglich (VGA-Adapter abhängig) - BOB Deinterleaced Modus/ Videoblitter - direktSchreiben in Videospeicher Modus - OSD (OnScreenDisplay) Kanalinfo und Steuerung - Umfangreiche Einstellungen des OSD - CI Unterstützung, Empfang von PayTV Voraussetzung ist ein CI-Adapter und CI-CAM (Irdeto, Seca, Viaccess etc.) - Empfang von NVOD Diensten z.B. PremiereWorld Cinedom - Empfang von NVOD Subkanälen möglich z.B. PremiereWorld Sport 1 Bundesliga oder Formel1 - Umschaltung der Sprache (Senderabhängig) - Umfangreiche DiSEqCTM Einstellungen - DiSEqCTM Rotor-Steuerung - Sendersuchlauf für Kabel und Satkarten - Kanallisten Import (DVB2000-Format .dvb, TT-Format .tpr) - Eigene Treiberplatform - Strukturierte Programmlisten (TV, Radio, Favoriten) - Intelligenter Kanalfinder - Empfang von Teletext mit Mausnavigation- u.v.m. - Sprachversionen DE, EN - weitere in Vorbereitung Deze kaart is te koop bij Conrad en word geleverd incl. software. greetz
Link naar reactie
Ik had hierover ook al een vraag gesteld in dec., toen kreeg ik een pb'tje van iemand die zei dat hij zelf ook de sataliet rechtstreeks op de tv-kaart had aangesloten. (dat zei die tenminste). Maar aan de reacties die ik hier zie staan, zal dat dus toch niet kunnen. Trouwens, ik geloof niet dat je een smartcard moet hebben. Waar moet je die dan in doen :-?
Link naar reactie
ik heb zo’n jaar of 8 geleden mijn (analoge) schotel aangesloten op de computer en kon toen met gratis programmaatjes van internet alle gecodeerde zenders zien. als je een schotel koopt dan koop je er natuurlijk ook een ontvanger bij en deze geeft een gewoon antenne signaal naar je t.v of computer. een gecodeerde zender kun je met een speciale programma decoderen en zien met je t.v kaart. Waar die programma’s nu staan weet ik niet is tenslotte al lang geleden maar ze zijn er nog wel. Canal + is nog steeds niet met geluid te decoderen alleen het beeld lukt wel. Kijk ik nog steeds naar via kabel t.v. op de computer, maar verwacht geen t.v. kwaliteit. Maargoed het kan dus wel degelijk maar het is erg omslachtig en het resultaat is vaak tegenvallend. En het blijft illegaal want ze decoderen niet voor niets. Een andere (ook illegaal) en betere oplossing is ga naar een satelliet winkel en koop een illegale kaart dan kun je gewoon alles op t.v. zien voor een maand of zo zonder geklooi achter de computer en voor minder geld.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:5ce4cfe96f="sdk"]Dat van die kaart had ik idnerdaad al gehoord bij de satteliet winkel zelff, maar dat was volgens mij gewoon voor altijd. Anyway gaat dus niet makkelijk op de pc.[/quote:5ce4cfe96f] Hangt er vanaf hoeveel je ervoor wilt betalen. Ik heb een externe satelliettuner (€200) en een Leadtekkaart (€68 ), en dat gaat prima. Kan je ook direct mee op de harde schijf opnemen, maar dan wel dezelfde zender als waar je op dat moment naar kijkt.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...