Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ai, ik denk dat jouw een kleine teleurstelling wacht... VCD 3.0 is video technisch geheel gelijk aan vcd 2.0 De extras van vcd3.0 zit 'm grotendeels in de menu structuur ed. vcd 3.0 ondersteund animated menu's en hyperlinks die (dacht ik) zelfs als overlay in de video geprojecteerd kunnen worden zodat je rechtstreeks naar een website kan klikken of bv een html document op de vcd. De videotechniek van vcd ligt vast en zal (denk ik) nooit veranderen. Het is en blijft nu eenmaal een soort audio cd, het white book waaronder vcd valt is eigenlijk een soort extentie van het redbook welke audio cd beschrijft. Daaruit volgend blijkt dat vcd een maximale datarate heeft gelijk aan die van de maximale uitlees rate van een 1 speed audio cd lezer en dat is 1374 Kbs maximaal, dat is dus de maximale program datarate voor vcd. Trek daar 224 Kbs voor de audio vanaf en er blijft 1150 Kbs voor de video over. Verder zal voor compatabiliteit de video moeten voldoen aan CCIR-601 video spec's en die zeggen nu eenmaal dat het sif-videoformaat voor vcd 352x288@25 FPS is.... Dus : gewoon coderen met TMPGenc mbv het vcd template....
Link naar reactie
[quote:ea25dad4a4]Ai, ik denk dat jouw een kleine teleurstelling wacht...[/quote:ea25dad4a4] Nou niet echt hoor. Ik had al eens zoiets gelezen, maar ik wilde het even zeker weten. Maar de nieuwe menu-functionaliteit is ook een van de redenen waarom ik VCD3.0 wilde. Trouwens, ik kan toch nog altijd een XVCD 3.0 maken? Gewoon een wat hogere resolutie enzo, maar toch de menu's van 3.0.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...