Ga naar inhoud

Home Cinema systeem met regiovrije DVD-speler?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben me aan het oriënteren op een goed home cinema systeem met een radiotuner en DVD speler. Er is echter zoveel aanbod op de markt, dat ik door de bomen het bos niet meer zie en ik ben argwanend met al die aantrekkelijke goedkope aanbiedingen bij de Experts en Megapools.. Voorwaarde is wel dat de DVD-speler regiovrij moet zijn en de tuner/versterker (heet dat tegenwoordig nog wel zo?), ook in staat moet zijn om mijn "antieke" platenspeler en cassettedeck te kunnen aansluiten...Bestaat een dergelijk systeem en welke (A)-merken komen hiervoor in aanmerking? Alvast bedankt
Link naar reactie
Versterker : je moet een AV receiver hebben en kijken welke aansluitingen die heeft. Platenspeler kan je op een AUX zetten als die er is of een andere vrije. Casettedeck kan wel op de MD/TAPE ingang. In principe hebben alle bekende merken (Sony, ook Philips, Pioneer, Kenwood etc. ) een 5.1 Decoder en DTS decoder onboard. LET ER WEL OP dat het expliciet in de techn specs staat. Een sticker zegt NIETS. Aangezien je hem nieuw koopt, let er op dat ie Dolby Surround II of III heeft. En kijk naar wat ie op de display's kan weergeven. Je kan het zo duur maken als je zelf wil. Koop wel een AKTIEVE subwoofer en je Front Luidsprekers moeten wel GOED zijn. Die is de basis voro het mooie DTS g en 5.1 geluid. De center en achte luidsprekers zijn beduidend minder spannend. DVD speler, ja, wil je hem ook als vervanger voor een gewone CD speler ? Let dan goed op het Audio Gedeelte. Je hoeft geen stereofiel te zijn om te begrijpen dat die noodzakelijk. Bij Pioneer bijv kom je dan minimaal in de 4-serie terecht. www.vcdhelp.com geeft aardig wat info. Regiovrij : in principe behoren ze allemaal RCE proof te zijn, vraag dat wel, of laat het op de koopbon vastleggen. Eventueel wil je dat macrovision ook uit staat, maar dat kan je omzeilen via een TV met 2 overspeelbare scarts. Indien miogelijk hou het op 1 merk, zodat je daarna voor de AV receiver en DVD slechts 1 afstandbediening nodig hebt, is wel handig. SUcces
Link naar reactie
[quote:38562d2ce2="Jaap H"]Bosje zei: 'Platenspeler kan je op een AUX zetten...'. Dat is een bijzondere platenspeler, de mijne moet op de 'phono' ingang o.a. vanwege de veel lagere uitgangsspanning van een pickup-element t.o.v. de uitgangsspanning van bijvoorbeeld een cassettedeck.[/quote:38562d2ce2] Eens met Jaap, echter ik denk niet dat je tegenwoordig bij een gemiddelde AV receiver nog een Phono ingang hebt, dan maar een AUX of iets . Je kan ook je oude versterker jandhaven voor de platenspeler.
Link naar reactie
Dat zou ik niet te vlug zeggen ... die van mij (een Onkyo van vorig jaar) heeft een echte 'Phono'-ingang. Je zult het misschien niet overal vinden, maar het is er wel. Je hoeft je niet bij een merk te houden, want de 'betere' AV-receiver heeft een afstandbediening die kan leren of die meerdere systemen ondersteund. Maar het voordeel is dat je er handigheidjes bij krijgt. Zoals op 1 apparaat hoeft te richten om ook het tweede te kunnen bedienen waardoor je de receiver in een kast kunt 'verstoppen' (de Onkyo-set die ik heb kent dat feature). Of als je geld te veel hebt dan zijn er nog losse afstandbedieningen zoals de Philips Pronto ... De meeste AV-receivers hebben meestal naast een optische & coax-ingang voor je dvd-speler (en consoles) meestal wel enkele analoge stereo-ingangen waar je je cassettedeck & video-recorder op kunt aansluiten. Ik denk dat het zo'n beetje standaard is dat er 4 ingangen voor analoge audio-signalen op zitten (Video 1 & 2, cassettedeck & cd-speler). Het aantal digitale ingangen is wel nogal afwisselend. De 'goedkope' / 'instap' modellen hebben vaak maar net 2 (1 optisch en 1 coax) en de duurdere hebben er 3 of 4 in een aantal combinaties. Overigens : sommige dvd-spelers zijn via een 'geheime' toetsencombinatie regio-vrij te maken en anderen moeten door een leverancier regio-vrij gemaakt worden. Ik zou je aanraden dit al bij aankoop te laten regelen zodat je garantie nog intakt is. http://www.onkyo.net http://www.stassen.nl http://www.moviestore.nl (leveren per definitie regio-vrij)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...