Ga naar inhoud

TV kaarten met fm radio


Aanbevolen berichten

[quote:05bc4ae0f4="Floxxx"]:) in de vorige computer totaal stond een stukje over tv kaarten... heel leuk maar ik wil er nog wel radio bij.. welke kaart is goed (met tv en radio) en waar worden ze vergeleken. tips zijn welkom :P[/quote:05bc4ae0f4] De grote merken zij o.a. Pinnacle en Hauppage, kwaliteit is acceptabel al heeft ieder type wel z'n eigenaardigheden. Geef eens een zoekopdracht in een zoekmachine voor een 'review', meen dat ik wel eens ergens een vergelijk ben tegengekomen op die manier.
Link naar reactie
Ik heb zelf de Hauppauge Primio FM en die bevalt goed. Kost rond de 100 euro schat ik. Veel verschil zit er niet tussen de merken. Hoe duurder de kaart hoe meer mogelijkheden (afstandsbediening, stereogeluid (mijn kaart heeft mono-tv geluid, maar stereo FM), enzoovoorts). Tussen de fabrikanten schelen de prijzen op hetzelfde uitrustingsniveau niet zo gek veel. Wel schijnt Pinnacle wat zuunig te zijn met z'n software-updates; ik heb hier op het forum wel eens gelezen dat je daarvoor moet betalen. Voor Hauppauge is in ieder geval zat software te vinden, ook voor Linux bijvoorbeeld. Leadtek heeft ook een tvkaart op de markt gebracht en daar heb ik ook veel goeds over gelezen. Weet alleen niet of er radio op zit. Maar dat zoek je zelf maar uit :p Surf eens wat fabrikant-websites (meer fabrikanten kun je wel vinden op www.tweakers.net/pricewatch.dsp ) langs en google eens wat zoals Jaap al aangaf. Daar is genoeg te vinden
Link naar reactie
[quote:ef744630ee]Wel schijnt Pinnacle wat zuunig te zijn met z'n software-updates; ik heb hier op het forum wel eens gelezen dat je daarvoor moet betalen[/quote:ef744630ee] Ik ben van dit niet overtuigd, kijk maar eens op hun website. Van betaling is nergens sprake. Ik draai nu versie 5.01 die ik niet aangekocht heb maar gedownload. Ze bieden nu zelfs een beta versie aan van 5.20 om uit te proberen. Ik heb zelf de PCTV pro.... tot volle tevredenheid.
Link naar reactie
[quote:ad67267d5f="Dutchie65"][quote:ad67267d5f]Wel schijnt Pinnacle wat zuunig te zijn met z'n software-updates; ik heb hier op het forum wel eens gelezen dat je daarvoor moet betalen[/quote:ad67267d5f] Ik ben van dit niet overtuigd, kijk maar eens op hun website. Van betaling is nergens sprake. Ik draai nu versie 5.01 die ik niet aangekocht heb maar gedownload. Ze bieden nu zelfs een beta versie aan van 5.20 om uit te proberen. Ik heb zelf de PCTV pro.... tot volle tevredenheid.[/quote:ad67267d5f] wat koste deze?? nog een vraag ik wil hem dan op een apparte monitor in de woonkamer zetten via een tv zonder versteker?? is zo iets mogelijk? zonder een duel video uitgang te hebben op me videokaart
Link naar reactie
[quote:8abf1736d5]nog een vraag ik wil hem dan op een apparte monitor in de woonkamer zetten [/quote:8abf1736d5] Dit is volgens mij niet mogelijk, er zit geen output op. Het loopt allemaal via de PCI bus. Doorlussen naar een andere monitor lijkt mij een moeilijke opgave maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nog helemaal niet naar deze optie heb gekeken (ik heb trouwens maar 1 monitor :D ). Wat de prijs betreft, ik zie hem her en der voor ongeveer €129.= Als je wat verder rondkijkt zou je hem best wel goedkoper kunnen vinden.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...