Ga naar inhoud

Vage letters lopen door het beeld bij kijken naar DVD


Aanbevolen berichten

Als ik een dvd-tje opzet, zie ik in de lichtere vlakken van het beeld op mijn tv heel vaag een tekst door het beeld lopen. Het dvd signaal komt uit mijn Creative DXR3 kaartje en gaat via composiet video naar mijn videorecorder. Deze gaat vervolgens weer via de scart naar de tv. Ook met een svhs kabeltje heb ik hetzelfde probleem. Iemand enig idee waar het aan kan liggen??
Link naar reactie
[quote:082bc5a711="jeroentje1983"] Daar is verder niets aan af te stellen.[/quote:082bc5a711] Heb je juist, aan video in kan je helemaal niets afstellen. Maar het is inderdaad een gevolg van "overspraak". Twee mogelijke oorzaken: Slecht afgeschermde kabel (wanddoos-tv) Of een probleem met je TV (hier het meest waarschijnlijke). Eddy :wink:
Link naar reactie
[quote:491fc44846="J.A.Maurer"][quote:491fc44846], aan video in kan je helemaal niets afstellen[/quote:491fc44846] Waarom niet je kan je video uitgangs singnaal instellen tussen 30-38[/quote:491fc44846] Omdat hij via de scart-aansluiting het beeld binnen krijgt. 'k Heb nog nooit gezien dat je daar een kanaal in kunt stellen.
Link naar reactie
[quote:50ed4998c5] naar mijn videorecorder. Deze gaat vervolgens weer via de scart naar de tv. [/quote:50ed4998c5]Maar ik lees het toch goed? hij komt binnen via de video gaat vervolgens met behulp van een scart naar de tv. Als dat zo is kan je zowel de uitgang van de video of de ingang van de tv het kanaal bij regelen :wink:
Link naar reactie
Effe voor de duidelijkheid. Ik heb op mijn tv maar een scart ingang. Hier zit de video op aangesloten. Mijn video zelf heeft een tweede scart aansluiting. Hier zit d.m.v. een scart-adapter de computer aan. p.s. dat van een slechte kabel zou kunnen, maar daar is weinig aan te doen omdat het eerste stukje kabel door creative zelf geleverd is en niet te vervangen is door een andere kabel (afwijkende stekker)
Link naar reactie
Nog een keer zal ik het proberen uit te leggen, alle signalen welke de video ingaan zowel de centrale antenne als de inkomende scart-kabel komen via je ingang-input deze signalen zijn vast gezet door de kabel-explotant dmv kanalen deze kanalen zitten in een bereik tot 860 MHz. bvb kanaal >6+ zit op een frequentie van 184.00MHz > 11- zit op 216MHz en ga zo maar door , het uitgaande signaal van je video is op kanaal 36+ 592MHz dus alles wat uit de video komt gaat via kanaal 36+ De tv staat dan uiteraard ook op kanaal 36+ anders ziet hij geen signaal,om kruismodulatie te voorkomen geeft de kabel-explotant aan op welk kanaal de video uitgang moet staan. Bij de wat oudere video's zit aan de achterkant een schakelaar welke je kan omzetten voor het uitgangssignaal [kanaal 30 t/m38],bij de nieuwe video's maak je de instelling in het menu. Als dit allemaal toch te ingewikkeld is dan kan ik nog een advies geven voor jou probleem ......TREK GEWOON DE STEKKER VAN DE CENTRALE-ANTENNE ERUIT..........dan heb je geen last van andere zenders op de achtergrond[kruismodulatie] :wink:
Link naar reactie
Zucht. RF=radio frequency, gaat van 1Hz tot Ghzen;en meer. Video; gaat van 1Hz tot 5Mhz Jeroentje gebruikt een video-aansluiting, dus laagfrequent(geen RF). Hier valt helemaal niets in te stellen wat betreft kanaal 36 of wat dan ook. Om het wat makkelijker te maken: Antennesignaal komt binnen via een RF aansluiting: de kabel dus. Een videosignaal komt binnen via een laagfrequentaansluiting, een scartkabel b.v. Eddy :o :o :o :o :o :o
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...