Ga naar inhoud

Realtime capturen in DivX 5. VirtualDUB crasht hierop !!!


Aanbevolen berichten

Je zegt het verkeerd om: virtualdub crasht niet(crasht eigenlijk zelden) het is de divx codec die crasht.... :lol: Virtualdub maakt alleen maar melding van de crash v/d module in het programma :wink: Heb je soms B-frames aanstaan? ----> uitzetten, je kan geen B-frames gebruiken bij capture. Je kan eigenlijk helemaal geen B-frames gebruiken in een avi maar daar trekken ze zich bij divx networks nix van aan, waaneer zien ze nu eindelijk in dat divx een doodlopende straat is...
Link naar reactie
Waarom is divX een doodlopende zaak ?? Ik vond de nieuwtse (5) codec anders retegoed !!! zo'n 20% betere compressie dan de vorige. ALs ik 1.5 uur PAL-res TV opneem, 25fps, MP3/128kbps, dan kan ik op mijn bankstel kijken alsof het TV is. Ik zie geen compressie-artefacten. Trouwens, VDub crasht wel hoor. Hij geeft eerst die melding die jij bedoelt en daarna crasht hij zelf.
Link naar reactie
Omdat je er verder nix mee kan, het avi formaat is nu eenmaal door microsoft ontwikkelt en die zijn al lang geleden met verdere ontwikkeling gestopt en hebben wat nieuws ontwikkelt de niet de nadelen van avi heeft-----> asf en wmv Het avi formaat is nu eenmaal geen streaming format, is het nooit geweest en ook niet als zodanig ontwikkelt en zal het ook nooit worden. De effecten daarvan worden overduidelijk als je een divx film download: het wemelt van de beschadigde avi's die crashen, niet willen spelen, geluidsproblemen hebben, niet meer te bewerken zijn enz enz enz. Het zijn juist deze gebreken waarom ms, maar ook bv real het avi formaat hebben gelaten voor wat het is en zijn begonnen met iets nieuws welke deze beperkingen niet heeft. Verder is het formaat nooit bedoelt geweest om B-frame compressie (Bi-directional) te herbergen, immers een avi engine kan niet voor en achteruit lezen, dit is nooit in de avi standaart geimplementeerd, in de avi standaart wordt 1 frame uit het bestand gelezen,bewerkt , en weer weggeschreven en meer kan niet. De stap van divx networks om dan toch wel B-frames te implementeren is een fout waarmee men zijn eigen graf graaft, immers het sterke punt van de avi standaart is dat hij vaststaat en openbaar is , iedereen kan een avi programma maken, met het invoeren van "eigen" techniek laten men de standaart los en wordt het formaat net zo compatibel als bv Real(niet dus) maar ook windows media is zo een formaat waar je geen fuxx mee kan. en allemaal vechten ze voor hun eigen standaartje in de hoop dat het een echte standaart wordt. Ik raad dan ook iedereen aan die zijn video wil bewaren(om er later nog eens wat mee te kunnen doen) om te kiezen voor mpeg1,2 of 4 wat niet wil zeggen dat je niet een dvdtje kan omzetten naar divx maar verwacht niet dat je er over zeg 5 jaar nog iets mee kan doen....
Link naar reactie
Zozo, jij hebt duidelijk verstand van zaken. Maar dat wisten we al langer dan vandaag. Ik vind het wel stoer om een keer te horen dat iemand TEGEN het populaire DivX is, ipv voor, eindelijk iemand op een forum die niet met de kudde meewandelt !!! Maarre... wat vind jij een goede MPEG4 compressor ? Kun je es iets noemen? Wat kwalitatief gelijk staat aan de DivX5 ocdec?
Link naar reactie
Tja daar komt nu het probleem: mp(eg)4 begint op dit moment net door te komen. Apple Quicktime 6 Pro is 1 van de eerste programma's die volledig compliable mp4 weet te maken zei in een beperkte hoedanigheid:ISMA profiel 0 en 1 wat wil zeggen: tot 320x240@1500 kbs met low complexity AAC audio @ max256 kbs en alhoewel dat een heel behoorlijke kwaliteit oplevert is het nog niet zo goed als divx of windows media of Real media. We zullen dus nog wel ff geduld moeten hebben maar dat mp4 de nieuwe norm gaat worden is wel duidelijk. Verder is het niet zo dat ik tegen divx ben hoor, maar het heeft zo zijn beperkingen en die beginnen zo langzamerhand pijnlijk duidelijk te worden. en ze beginnen mij ook langzamerhand de strot uit te hangen als ik weer es een divx heb ge-dl en hij blijkt corrupt te zijn :evil: Als ik dan ook lees dat mensen hun home-video filmpjes opslaan in divx en de originele bandjes wissen dan meen ik af en toe eens mijn mond te moeten opendoen om wat tegengas te geven zodat niet iedereen maar klakkeloos doet wat populair is en daar wellicht later (als het te laat is) spijt van krijgt.... Divx is best wel aardig maar zo goed is het nou ook weer niet, het verschil tussen versie 3.11 en 5 is er wel maar daarvoor moet je miz te veel instellen en proberen en de winst is echt op zijn hoogst 20% en dan alleen nog maar in specifieke films (met weinig actie). Wil je echt veel betere kwaliteit zien? Probeer dan eens Realmedia9-Helix Producer, kwaliteit waarvan je van je stoel valt en iedere idioot kan het maken, helaas is mijn systeem te traag om het soepel weer te geven....... :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...