Ga naar inhoud

Beter geluid maken voor oude VHS videoband?


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig wat oude videobanden over te zetten op cd, maar nu heb ik een band, waar het geluid heel slecht van is. Ik moet mijn TV wel op 30 zetten, wat het volume betreft en dan versta ik het wel, maar hoor ik natuurlijk ook veel ruis. Weet iemand of er een manier is om het geluid te versterken met een of ander programma?
Link naar reactie
Cool edit weet ik weinig van, in Goldwave kan je de avi gewoon openen, uiteraard wordt alleen de audio geopend en bij het saven krijg je dus een wav die je naderhand weer met de video zal moeten muliplexen, bv met Virtualdub. Je opent dan de video en onder audio/wav audio voeg je de wav toe, daarna save je de avi. Goldwave kent een aantal standaart filters waarmee je zal moeten gaan expirimenteren, door in het betreffende filter op help te klikken krijg je de helpfile die bij dat filter hoort......
Link naar reactie
Trouwens weet iemand hoe ik dan die bewerkte film weer terug kan zetten op vhs band? Het branden op cd is natuurlijk makkelijk, maar vrienden van me willen hem liever op VHS band. Aan de achterkant van mijn videorecorder heb ik zo'n scartadapter, die ik ook op input kan zetten, maar hoe transporteer ik nou die mpeg file van mijn pc naar die Videorecorder?
Link naar reactie
Ik heb de video op mijn pc gekregen met mijn tv kaart(rave); mijn pc heeft ook een video out, maar geen geluid uit. Daar zou ik eventueel wel de line out van mijn pc kunnen gebruiken, maar hoe krijg ik dat dan op een band in mijn videorecorder? En wat voor programma moet ik dan gebruiken om die bewerkte videofile weer op een videoband terug te zetten?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...