Ga naar inhoud

Screenshot dvd


Aanbevolen berichten

Ik wil graag van een dvd film een screenshot maken. Met de simpele 'screenshot' knop lukt dit echter niet. Ik heb ook al heel wat programma's gedownload, maar elke keer gebeurt er hetzelfde: als ik de screenshot plak, krijg ik de film zelf 'erdoorheen' te zien (dus nog gewoon bewegend). Als ik de afbeelding opsla, wordt het een zwart vlak. Iemand enig idee waardoor dit komt en hoe dit op te lossen is? Bij voorbaat dank, Paul
Link naar reactie
Met HypersnapDX zou het zonder problemen moeten werken, aangezien dat niet zo is vermoed ik dus dat je een driver probleem hebt. Ik zou eens op zoek gaan naar nieuwere drivers voor je videokaart, ik vermoed dat overlay niet helemaal goed funtioneerd, het kan ook nog een probleem van directX zijn, mogelijk kan een update daarvan ook helpen.
Link naar reactie
Het probleem ligt 'm in de hardware-overlay die gebruikt wordt voor het afspelen van films (niet enkel dvd, maar ook vcd enzo) Een paar mogelijke oplossingen: 1. Windows Media Player Schakel "Videoversneling (hardware acceleration)" uit via menu Extra - Opties - Prestaties; herstart WMP Dit schakelt het gebruik van overlay uit en nu zou elk capture-programma een screenshot moeten kunnen nemen (ook de gewone Printscreen-toets) 2. via HyperSnap-DX, zoals rwilligen al aangaf, en zijn "special capture" Hierbij moet de dvd-player wel directx gebruiken! - Schakel "Special Capture" in in HyperSnap-DX onder het "Capture" menu. Zorg ervoor dat daar DirectX "Primary" en "Overlay" surfaces aangevinkt zijn - start je dvd-speler en pauzeer de film op het gewenste moment en druk op de Scroll Lock toets - ga naar Hypersnap en kijk naar wat gecaptured was; zie je geen filmbeeld dan werkt je dvd-software niet met directx en werkt deze methode niet 3. Download de trial (30 dagen) van de laatste PowerDVD versie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...