Ga naar inhoud

Welke setje voor een SHARP D740S DVD speler?


Aanbevolen berichten

Vorige week heb ik een SHARP D740S DVD speler gekocht voor bij de tv. Gezien de handleiding ondersteunt deze dvd speler alle functies: Prologic, Dolby 5.1 Surround, MP3, SVCD, DVD, etc, etc. Ik ben op zoek naar een speakerset die daarvoor geschikt is. Mijn vraag is: Welke? Ik wil het niet al te duur hebben. Mijn budget zal ongeveer tussen de 200 en 300 Pleuro zijn. Weet iemand een goede speakerset met goede of heel goede geluidskwaliteit? De speakerset kan bestaan uit: 4 speakers, 1 centre speaker en 1 subwoofer. De speakerset wil ik aanschaffen om de stemmen van de dvd films harder te laten klinken dan de achtergrondgeluid.
Link naar reactie
budget is alang niet toereikend voor een 5.1 setje. Of je moet kijken naar een 5.1 setje die voor pc's worden verkocht. geef wat meer specs over het audi en decoder gedeelte van je DVD speler. Op welk merk/type versterker ga je hem aansluiten ? Heeft die ac3 en dts decoders onboard ? is het een Prologic versterker met 5.1 voorbereiding
Link naar reactie
Het gaat hier om een DVD-speler zonder ingebouwde decoders. Het gestelde budget van 200 - 300 Euro is dan lang niet toereikend, want met alleen speakers red je het niet. Iets boven je budget zit een PC-speakerset als de Creative Inspire 5700. Maar dit blijft toch een computerspeakersetje, leuk voor de computer- of studeerkamer, maar voor huiskamer gebruik IMHO onvoldoende. En als je dan toch ruim 300 euro uit gaat geven aan zo'n PC-setje kun je er beter nog 100 - 200 bij sparen en een knappe receiver + speakers kopen, daar heb je in een huiskamer veel meer aan. Denk hierbij aan de Philips MX999 of de lichtere broertjes daarvan.
Link naar reactie
[quote:ba31fa95c4="pruiter"]Het gaat hier om een DVD-speler zonder ingebouwde decoders. Het gestelde budget van 200 - 300 Euro is dan lang niet toereikend, want met alleen speakers red je het niet. Iets boven je budget zit een PC-speakerset als de Creative Inspire 5700. Maar dit blijft toch een computerspeakersetje, leuk voor de computer- of studeerkamer, maar voor huiskamer gebruik IMHO onvoldoende. En als je dan toch ruim 300 euro uit gaat geven aan zo'n PC-setje kun je er beter nog 100 - 200 bij sparen en een knappe receiver + speakers kopen, daar heb je in een huiskamer veel meer aan. Denk hierbij aan de Philips MX999 of de lichtere broertjes daarvan.[/quote:ba31fa95c4] Zoiets dacht ik al. Een speakerset van een pc kan ik er niet op aansluiten, want anders kan ik deze opblazen. Deze speler heb ik: http://www.tradenet.sharp.co.uk/files/Consumer_Electronics/DVD/DV740/DV740407.pdf Correctie: het is een Sharp DV740S. Hier heb ik geen problemen bij. Als mijn budget nou tussen de 400 of 500 ligt, welke merk kan ik dan het beste nemen?
Link naar reactie
Deze speakerset heb ik gevonden. http://www.sony-europe.com/view.x?cat=20567&prod=30617&loc=en_NL voor de prijs van 499 euro. Sony HT-K25 Het ondersteunt: 5x50 W Dolby Digital / DTS decoder Dolby Pro Logic II decoder Digital Cinema Sound EX 2 audio inputs 3 digital inputs 1 way satellite speaker system 50 w subwoofer remote commander supplied. Dit lijkt me wel wat. of de Sony HT-SL5 of de Philips MX740 ( http://www.hermeselectronics.nl/ zegt dat deze speakerset DTS ondersteunt, maar is degelijk NIET waar.., dus dit kan afvallen.)
Link naar reactie
Die HT-SL5 is een heel leuke set, voorzien van alle decoders die je nodig hebt (incl. Dolby Prologic II). Alleen is het vermoegen wat aan de krappe kant, 5*35 watt. Nu is 35 Watt in principe natuurlijk meer dan genoeg om een huiskamer mee te vullen alleen is het bij Sony nog wel eens de vraag hoeveel vermogen er nu echt geleverd wordt. Sony is nogal eens ietwat "optimistisch" waar het het opgeven van vermogens betreft (hebben bijna alle merken last van maar Sony maakt het wel erg bont af en toe). Eerst dus eens gaan luisteren in een redelijk grote luisterruimte is dus wel aan te raden voordat je tot aanschaf overgaat.
Link naar reactie
[quote:3ea52c99c4="pruiter"]Die HT-SL5 is een heel leuke set, voorzien van alle decoders die je nodig hebt (incl. Dolby Prologic II). Alleen is het vermoegen wat aan de krappe kant, 5*35 watt. Nu is 35 Watt in principe natuurlijk meer dan genoeg om een huiskamer mee te vullen alleen is het bij Sony nog wel eens de vraag hoeveel vermogen er nu echt geleverd wordt. Sony is nogal eens ietwat "optimistisch" waar het het opgeven van vermogens betreft (hebben bijna alle merken last van maar Sony maakt het wel erg bont af en toe). Eerst dus eens gaan luisteren in een redelijk grote luisterruimte is dus wel aan te raden voordat je tot aanschaf overgaat.[/quote:3ea52c99c4] Wat denk je van die andere set van Sony? de HT-K25?
Link naar reactie
Ik denk dat je daarmee qua vermogen wat ruimer zit. Ik weet alleen niet wat de verdere plannen zijn met het setje. Gaat het nl. je huidige audiosysteem helemaal vervangen dan is het wel iets om rekening te houden dat de HT-SL5 voorzien is van een ingebouwde tuner en de HT-K25. En een losse tuner erbij kopen maakt het weer dermate duur dat je weer in een andere prijsklasse komt (die van bijv. de HHTDW740), maar dan zit je inmiddels op een prijs van 2 keer je gestelde budget. Maar los hiervan lijken die Sony's mij prima apparaten om je DVD-speler aan te vullen tot een waardige HomeCinema.
Link naar reactie
[quote:b55ecd830d="pruiter"]Ik denk dat je daarmee qua vermogen wat ruimer zit. Ik weet alleen niet wat de verdere plannen zijn met het setje. Gaat het nl. je huidige audiosysteem helemaal vervangen dan is het wel iets om rekening te houden dat de HT-SL5 voorzien is van een ingebouwde tuner en de HT-K25. En een losse tuner erbij kopen maakt het weer dermate duur dat je weer in een andere prijsklasse komt (die van bijv. de HHTDW740), maar dan zit je inmiddels op een prijs van 2 keer je gestelde budget. Maar los hiervan lijken die Sony's mij prima apparaten om je DVD-speler aan te vullen tot een waardige HomeCinema.[/quote:b55ecd830d] Het was alleen de bedoeling om van mijn dvdspeler een volwaardige HomeCinema te maken. Voor de rest hoeft er geen aanvullingen gedaan te worden. Dan wordt het effe doorsparen voor deze set dan..... :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...