Ga naar inhoud

DVD speler --> foute regio-instelling


Aanbevolen berichten

Ik heb net duz een nieuwe computer. Nu leende ik vandaag van een vriend een DVD film; Shawshank redemption. Als ik 'm wil opstarten met Power DVD, kan ik alleen kiezen voor regio: West Europa, Japan Zuid Afrika. Dit staat achter één 'rondje'. Verder zijn de andere opties grijs; deze zijn niet te kiezen. Ik klik op OK, zegt ie dat de "regio-instelling niet overeen komt met de regio-instelling van het dvd-rom-station." Geen film duz. Wat kan ik doen? Ik heb al bij de eigenschappen van de DVDspeler gekeken, ik kan hem niet in regio Nederland instellen...HELP MIJ!
Link naar reactie
Op je dvd drive zit een vaste regiocodering Bijv Regio2 (europa) Als je een regio 1 (VS) schijf wil draaien dan vertikttie het. Je kunt je drive regio vrij maken met een aangepaste firmware (flashen), alleen kleeft er een risico aan het flashen van je drive, je kunt de drive kapotmaken. Steek je licht eens op bij http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/ Gebruik de util - CDVDInfo 1.35 om te kijken welke regio er op je drive zit.
Link naar reactie
Gebruik de tool zoals hierboven vermeld om te kijken op welke regio hij ingesteld staat. heb je toevallig steeds gewisseld tussen US en Europese DVD's. ? Als het goed is staan DVD-rom spelers toe om van regio te wisselen, namelijk 5 keer. Daarna locked hij de drive op de laatst gebruikte regio. Kijk op de link dan weet je meer over DVD-rom enDVD stand-alone. De regeringen hebben de fabrikanten toegestaan om te bepalen wanneer je een bepaalde DVD mag bekijken :evil:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...