Ga naar inhoud

dvd speler hapert


Aanbevolen berichten

Sinds kort hapert mijn dvd speler bij het afspelen van DVD of AVI en MPEG op cdrom. Dit is al de 2de keer dat dit gebeurt,mijn vorige dvdrom had hier ook al problemen,toen ging ik er van uit dat de speler kapot was(was al een 1,5jr oud en intensief gebruikt) Nu mijn nieuwe speler nu,na 1-2mnd al, dezelfde kuren begint te krijgen,heb ik toch `t idee dat `t aan m`n PC ligt... Mijn cd-brander speelt alle AVI en MPEG op cdrom perfect af.... Ik heb : AMD Athlon 850 mhz 256 mb nVidia Geforce 2 DVDrom LiteOn LTD 163 Widows XP Pro nieuwste PowerDVD alle nieuwere drivers geinstall. Vind het toch heel raar dat ik 2x dezelfde problemen heb zelfs met een nieuwe speler Iemand die mij hiermee op weg kan helpen...... Thnx in Advance :( :(
Link naar reactie
Ligt denk ik aan DMA. Ik werk momenteel niet met XP, maar zo uit m'n hoofd: Configuratiescherm > Systeem > apparaatbeheer en daar de eigenschappen voor de primaire en secundaire IDE controler opzoeken. Er moet zoiets staan DMA if available. Waarschijnlijk staat dit wel bij het IDE kanaal waarop je CDRW zit, vandaar dat die wel goed speelt.
Link naar reactie
Als ik die IDE controllers nakijk kan ik kiezen DMA of PIO Als ik bij de overdrachtsmodus DMA kies,krijg ik: overdrachtsmodus:DMA(indien beschikbaar) huidige overdrachtsmodus:PIO Ook als ik opnieuw opstart blijft de "huidige overdrachts modus:PIO" Hoe verander ik dat dan? Geen idee of mijn dvd probleem hier aan ligt,maar ja alle oplossingen zijn welkom...
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik heb hetzelfde probleem. In mijn oude OS (win98) draaide de DVD speler nog goed, maar sinds XP erop staat draait hij niet lekker meer. Ik heb ook gekeken naar die DMA modus, en ik heb hetzelfde probleem als Schele. Bij apparaat 1 van de primaire IDE controller stond alleen PIO, dit heb ik veranderd naar DMA, indien beschikbaar. Maar na een reboot staat er nog steeds: Huidige overdrachtsmodus: PIO. Wat nu?? DVD's kijken terwijl ze haperen is niet erg fijn kijken... Chip
Link naar reactie
Hallo, Ik heb ook niet alle wijsheid in pacht maar ik had ook zo'n Lite-on en dat kreng deed het bij mij ook alleen maar haperend. Dat begon ook bij mij na zo'n anderhalve maand. Op het laatst wou dat ding niet eens meer fatsoenlijk audio CD's spelen. Navraag in de winkel leverde op dat ze dit type niet meer verkochten om deze reden. Er waren veel klachten over hetzelfde euvel. Ik werk trouwens met W98SE op een 1.2 GHz AMD met 256 MB Ram. Nu heb ik een Asus DVD-ROM en die doet het al tijden prima. Het kan trouwens in het begin van de klachten voorkomen dat niet alle DVD's en CD's haperen maar vooral de "dubbellaags" met dus meer dan 4.7 GB inhoud. Succes.
Link naar reactie
Ok, wat extra informatie. Ik heb op aanraden mijn IDE instellingen veranderd. De situatie voorheen was: Primair IDE: Master: Harde schijf Slave: DVD Hitachi GD-2500 Secundair: Master: HP brander Slave: Harde schijf Nu heb ik het veranderd, de beide harde schijven zitten nu op het primaire IDE kanaal en de DVD speler is Master geworden op het Secundaire IDE kanaal. Maar helaas, de DVD speler blijft haperen. Bij het veranderen van de DMA waarde in de bios, springt deze instelling weer terug op Disabled. Kortom, het heeft geen zin om deze waarde te veranderen. Ook in het config scherm in XP geeft hij aan dat PIO de huidige overdrachtsmodus is. Ook na een reboot met de instelling DMA, indien beschikbaar maakt niks uit, hij blijft PIO als standaard houden... Help, enig idee waar het aan kan liggen??? Chip
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...