Ga naar inhoud

van DVD naar Audio-cd


Aanbevolen berichten

Hallo, ik zit al een tijdje te rommelen met het rippen van muziekfilms. Inmiddels ben ik er achter dat je bijv. met dvd2avi een videostream en een geluidsstream kan rippen. Maar weet iemand of er een snellere manier is? Ik heb namenlijk alleen de stereotrack van de dvd nodig (de 5.1 liever niet want dan moet die weer teruggebracht worden naar stereo), maar tot nu toe moet ik ook de videostream meerippen. Weet iemand een snelle en makkelijke oplossing? Groeten Erik.
Link naar reactie
bestaat een progje voor , ik meen zo iets als : dvd2mp3, ben het laatst nog tegengekomen.., maar waar ook alweer? :-? Oh hier dus(ff gezocht..) http://www.hccgouda.nl/download/downloadcenter.html Nog een optie: TMPGenc / mpegtools/de-multiplex open de vob en dubbelklik de ac3-audiostream die je wilt saven. Daarna met Goldwave (.com)de wav eruit rippen(gewoon stereo), met toevoeging van Lame encoder kan je ze denk ik ook nog wel in 1 keer saven als mp3. Zeer goede kwaliteit en redelijke snelheid....
Link naar reactie
Bedankt voor de tips. Alleen lijkt mij van 5.1 naar mp3, en daarna weer naar een wav om een audiocd te maken mij wat zonde van de kwaliteit. Op deze manier wordt toch het geluid gecomprimeerd naar mp3, waardoor je informatie kwijtraakt? Inmiddels lukt het mij ook met dvd2avi, alleen ook hier vraag ik mij af of dit kwalitatief de beste oplossing is. Gr. Erik.
Link naar reactie
Doe wat ik zei maar vergeet de lame encoder. Rippen, AC3 stroom die je wilt hebben eruit halen met TMPGenc en vervolgens deze AC3 omzetten naar wav met Goldwave. Absoluut kwalitatief de beste oplossing, er is dan dus geen extra omzetting AC3 is de dvd audio en deze zet je zo in 1 keer om naar wav. Vergeet niet om in Goldwave na het openen van de ac3 deze eerst om te zetten naar 44.1 KHZ (DVD is 48 KHZ maar dit kan niet op een audio cd)
Link naar reactie
  • 10 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...