Ga naar inhoud

Windows Mediaplayer en VBR


Aanbevolen berichten

Ik codeer met CDex en dat wil ik zo houden, want het is een fijn programma en freeware. Ik download ook veel mp3's en met welk programma die zijn gecodeerd weet ik niet, maar vele hebben ook vbr. Ik gebruik zelf vbr omdat ik dat de meest efficiente manier van coderen vind; Goede verhouding kwaliteit/omvang. Realplayer heeft geen problemen met het herkennen van deze bestanden en het weergeven van de correcte speelduur, dus dat zou eventueel een alternatief zijn, maar ik ben gewoon nieuwsgierig of er een manier is om windows's mediaplayer de goede speelduur te laten weergeven. Veel andere functies van de laatste versie bevallen me namelijk wel.
Link naar reactie
Je kunt in CDex selecteren met welke codec je MP3 wilt coderen. Standaard staat deze op de lame codec, maar je kunt ook de internal codec proberen of de windows codec (bij mij wordt dan de Fraunhoffer codec gedaan, maar bij deze kun je niet instellen of je VBR of CBR wilt hebben). Dus gewoon wat 'kloten' met de instellingen, en hopelijk kom je tot het gewenste resultaat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...