Ga naar inhoud

DVD met software niet te benaderen


Aanbevolen berichten

Wie komt het volgende probleem bekend voor: Ik heb het nieuwste nummer van PCM (03-2003) gekocht met een extra DVD vol met software. Leuk dacht ik, maar mijn DVD speler kan hem niet lezen. :-? Een gewone CD(R) geeft geen problemen, die kan ik gewoon lezen. Windows XP-prof. DVD speler: LG DVD-ROM DRD8080B (slave) Brander: Lite-on 16x10x40 (master) Wie weet wat ik kan doen om die DVD te lezen?
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Inmiddels heb ik van alles geprobeerd. 1. Mijn brander los gekoppeld, de DVD speler dus als master. 2. ASPI driver geinstalleerd. 3. Firmware upgrade/downgrade (verschillende versies). Het helpt allemaal geen zier; DVD's blijven niet te benaderen. :( Met gewone Cd's (CDR, CDRW en audio) geen enkel probleem. Het lijkt er dus op dat de speler brak is. :evil: Dat gaat me dus ca. € 50,- kosten voor een nieuwe! :cry:
Link naar reactie
Bij het gebruik van de DvD moet je deze wel openen met verkeners. Om de PCM Powertools DVD Interface te openen kun je op "StartWin" dubbelklikken. Om een applicatie te openen kun je op de bestandnaam klikken in de interface. Vanzelfsprekend kun je alleen Windows bestanden openen vanaf de DVD Je kunt de bestanden ook rechtstreeks vanaf de DVD kopi‘ren. Alle Windows (.exe) bestanden zijn te vinden in de directory 'fscommand'. Een aantal van de applicaties moeten nog worden uitgepakt voor installatie. U moet dan een directory aangeven waarnaar het bestand wordt uitgepakt. Vanuit die directory kunt u dan het installatieprogramma opstarten. Dit is volgens de gebruiksaanwijzing,welke bij de DvD zit. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...